Waarom kiezen om samen te werken met Romano Groenewoud (SEOgeek) t.o.v.
van honderden andere SEO partijen die gouden bergen beloven?

– Op maat

Ik neem maximaal 6 klanten/campagnes tegelijkertijd aan.
Je bent bij mij dus geen ‘nummertje’.
Ik heb zelf diensten afgenomen bij andere (marketing)bedrijven en klinieken.
Zo heb ik midden 2016 mijn ogen laten laseren.
Verbaast mij hoe je bij veel klinieken nog behandeld wordt als een nummertje.
Het gevoel van een fabriek.
Het zijn wel je ogen.
Zelfde geldt voor je website (en merk).
Zoekmachine optimalisatie kost veel geld.
Roekeloze SEO partijen kunnen onherstelbare
schade aanrichten aan je website (Google staat er niet bekend
om erg vergevingsgezind te zijn… Google zelf behandelt
webmasters ook als een ‘nummertje’. Als zij een algoritme
update uitvoeren waarbij jouw website ten onrechte naar beneden
geplaatst wordt, dan gaan ze de situatie niet voor jou aanpassen,
dan ben je ‘collateral damage’. Toegegeven, het is voor Google
onmogelijk om met iedere onderneming rekening te houden, dat is niet te doen).

Als je mij e-mailt dan hoef je je situatie niet steeds opnieuw uit te leggen.
Bovendien, ken ik je onderneming en je website van voor naar achter.
Ik kan het backlink profiel van je website dromen.
Wanneer ik onder de douche sta denk ik aan hoe kunnen
we organisch verkeer van jouw website naar een hoger plan tillen.
Het betekent ook dat ik een uniek traject uitstippel voor iedere klant.
Geen lopende band werk. Iedere industrie is anders.
In de auto industrie zie ik bijvoorbeeld dat old school forums
nog een vrij grote rol van betekenis spelen.
In de mode en vakantie industrie zijn visuele sociale media als
Pinterest en Instagram belangrijk.
Methodes worden aangepast aan de klant en haar industrie.

Mijns inziens, is deze persoonlijke benadering,
waarbij je je helemaal vastbijt in een project,
de manier om zo snel mogelijk tot bevredigend resultaat te komen.
Daarbij, is het ook gewoonweg een fijnere manier van werken, niet?

– Hart voor de zaak

Niet alle campagnes gaan direct van een leien dakje.
Vele factoren zijn er in het spel, website CMS,
concurrentie, eventuele werk voorgaande SEO partijen enzovoort.
Daarbij is SEO een lange termijn investering.
Degene met de langste adem wint doorgaans.

Het is competitief, er worden maximaal 10 partijen vermeld
op de eerste pagina van Google.
Heb je een webwinkel in bijvoorbeeld iPhone hoesjes en accessoires,
dan wil je in de top vijf te vinden zijn voor een term als ‘iPhone hoesjes’.
Anders doe je simpelweg niet mee.
Je kunt er vanuit gaan dat er honderden zo niet duizenden ondernemingen
actief bezig zijn om te optimaliseren voor een dergelijk zoekwoord.
Wat je nodig hebt is een partij die betrokken is bij jouw succes.
Er zijn voetbal supporters die wanneer bijvoorbeeld Feyenoord verloren heeft,
die avond niet kunnen eten, zich de hele week rot voelen.

Vergelijkbaar, zo voel ik me wanneer de resultaten van een SEO campagne tegenvallen.
Je kunt geen goede posities verwerven voor dergelijke competitieve zoekwoorden
met een afstandelijke, passieve of enigszins onverschillige houding.
Je gaat all-in óf je kunt je tijd en geld beter in iets anders investeren.

Er zijn campagnes waar de resultaten niet direct je van het zijn.
In dat geval ben ik nooit te beroerd om onbetaald overuren te draaien,
om het tij zo spoedig mogelijk te doen keren.
In dit opzicht haal ikzelf inspiratie uit iemand als Dirk Kuijt:
bezieling, blijven gaan tot de laatste minuut, het uiterste geven,
jezelf opofferen voor het team.

Om van een SEO campagne een succes te maken is het belangrijk dat we holistisch denken. Ik krijg zo nu en dan aanmeldingen van partijen die denken dat een campagne een panacea is.

Vroeger was het inderdaad goed mogelijk om indrukwekkende rankings te behalen
louter door het spammen van links maar die tijden liggen achter ons.
Het is belangrijk dat de website in alle facetten constant verbeterd wordt.
Website snelheid, mobiel vriendelijkheid, content, functionaliteit enzovoort.
Indien dit niet het geval is, dan wordt de campagne voor mij een sisyphusarbeid,
zeg maar het rollen van een steen tegen de berg op.

Om die reden werk ik alleen samen met serieuze ondernemers die het onderste uit de kan willen halen. Daarnaast prefereer ik ondernemingen die actief zijn in nieuwe vakgebieden (zoals 3D printen), industrieën waar de onderneming in kwestie een competitive advantage heeft of niches die specifiek zijn. Indien de onderneming voldoet aan de genoemde criteria, dan kan ik als een warm mes door de boter.

– Talk the talk, walk the walk

Alle methodes die ik toepas voor mijn klanten pas ik ook voor mijzelf,
mijn eigen website SEOgeek.nl en andere projecten die ik beheer toe.
Om terug te komen op het ooglaser metafoor: wat me beviel aan de oogarts
van de kliniek die ik uiteindelijk gekozen heb, is dat deze in zijn eigen kliniek
zelf de behandeling is ondergaan met eigen apparatuur en personeel.

Soms zie ik werk van concullega’s tijdens het evalueren van de situatie
bij aannemen nieuwe klant. Verbijsterend.

Als ik dan wat onderzoek doe, dan zie ik meestal dat
deze partijen zelf niet goed te vinden zijn in de zoekmachineresultaten
voor relevante, interessante, commerciële termen binnen de internet marketing industrie.

Als ze de eigen website geeneens hoog in Google kunnen krijgen voor
een handvol relevante termen, waarom zouden ze dit voor jou
dan wel kunnen doen?

Mijn website SEOgeek.nl, kun je op de eerste pagina (en vaak top 5) terugvinden
voor tal van competitieve zoekwoorden zoals
‘SEO Nederland’ ‘SEO experts’ ‘Zoekmachine specialist’ en ‘SEO abonnement’.
Ik hoef je niet uit te leggen dat dit moordend competitieve zoektermen
zijn, al mijn concurrenten voor deze keywords zijn immers SEO partijen.

Het betekent ook dat ik geen onverantwoorde risico’s neem.
SEO cowboys kunnen veel schade aanrichten aan je website.
Als ik een bepaald foefje niet op mijn eigen website zou doorvoeren,
dan zal ik dit ook achterwege laten voor mijn klanten.
Anderzijds, ‘secrets of the trade’ die mijn websites superieur doen
presteren, zet ik ook in voor mijn vaste klanten, ik houd niets achterwege.

– Scherp Geprijst & Kosteneffectief

Kosten zoveel mogelijk terugbrengen.
Focus op dat wat werkt en vet wegsnijden.
En dat reken ik terug aan klanten:
zoveel mogelijk ‘bang for your buck’.

SEO zie ik niet als vetpot.
Ik heb geen illusie om miljonair te worden.
Ik vind het gewoonweg leuk om in de weer te zijn met websites.

Ik focus mij verder op activiteiten die bewezen hebben
superieure ROI te behalen.
Er zijn genoeg partijen in de internet marketing industrie
die graag je geld aannemen om zich te storten op ‘bezigheidstherapie werkzaamheden’
die vrij weinig impact zullen hebben op de performance van jouw site in de zoekmachines.
Ik besteed mijn uren aan die werkzaamheden die impact gaan hebben, ‘het vuile werk’.

Het betekent echter niet dat SEOgeek de allergoedkoopste diensten aanbiedt,
het is niet mijn doel een Zeeman of Lidl te zijn van SEO.

Ongetwijfeld zul je goedkopere diensten kunnen vinden op het web.
Op Fiverr.com bijvoorbeeld kun je tal van linkbuilding pakketten aanschaffen voor
slechts vijf US Dollars.
Indien, jij je website en merk ziet als een wegwerp object dan kun je
hier misschien op korte termijn plezier aan beleven,
maar op een gegeven moment zul je tegen de lamp lopen.

Ik ben dus NIET bereid om shortcuts te nemen of minderwaardige
tools in te zetten puur om de allergoedkoopste te zijn.
Om weer terug te komen op de ooglaser vergelijking eerder genoemd:
wil je dat deze operatie verricht wordt met ouderwetse apparatuur
om een paar honderd Euro uit te sparen of wil je dat men de meest geavanceerde,
veilige, duurzame maar bovenal effectieve technieken toepast op jouw ogen?

Kortom, misschien niet de laagste prijs mogelijk,
maar ik ben er echter wél van overtuigd dat ik de meest ‘value for money’
diensten aanbied beschikbaar in de Benelux.
Een duurzame investering die zichzelf dubbel en dwars terug gaat verdienen.

– Geek

Bovenal ben ik een geek.
Ik ben het type persoon die een halve dag kan spenderen aan het onderzoeken
wat de meest effectieve omega-3 visolie is.
Datzelfde geldt voor mijn benadering tot SEO.
Ik wil zo optimaal mogelijk presteren in de zoekmachine resultaten.
Constant in de weer om zaken te optimaliseren.
Niet stilzitten.
Het kan altijd scherper.
Het onderste uit de kan halen door te gaan voor iedere procent verbetering.

Altijd eerlijk.
Indien de resultaten tegenvallend zijn, dan zal ik
mijn verantwoordelijkheid niet uit de weg gaan, met allerlei
excuses komen.
Indien er slecht nieuws is, zal ik dit transparant, open en eerlijk terugrapporteren.
Geen verdraaiing van feiten.
Werk je liever samen met partijen die je voorliegen, verdoezelen of
zaken mooier voorstellen dan ze zijn, dan is SEOgeek niet de juiste keuze voor jou.
Waarschuwing: ik kan zo nu en dan overkomen als een pedante nerd
(waarschijnlijk kom ik nu al op je over als betweterig, dat spijt me,
is niet mijn intentie).

SEOgeek

Deze vijf aspecten zijn mijns inziens wat SEOgeek onderscheidt:
reden om wél of juist niet met mij samen te werken.

Talk is cheap.
Belangrijker is: wat zeggen anderen over mij?
Rechts op deze pagina zie je als het goed is een widget met
klantenbeoordelingen geverifieerd door Google (geen nep reviews of iets dergelijks).
Alsmede, kun je een kijkje nemen op de referenties pagina.
Maar het allerbelangrijkste blijft: wat kan ik voor JOU betekenen.
Laat mijn bloed, zweet en tranen voor je spreken, en vraag
de kosteloze en vrijblijvende audit rapport aan hier.