Internet Ondernemer, SEO Specialist & Travel Addict


Romano Groenewoud
  In Hong KongBuddhist Virtue

Hoi! Ik ben Romano Groenewoud

Een SEO geek die dingen anders aanpakt.

Bio:
Romano is kort genomen een internet ondernemer, SEO specialist en travel addict. Geboren en getogen in Den Briel, een sfeervol vestingstadje gelegen nabij Rotterdam. Romano heeft een reputatie in de industrie voor het implementeren van geavanceerde SEO strategieën die weinig anderen kennen, laat staan begrijpen. Het is zijn passie om systemen uit te vinden en te testen om zoveel mogelijk traffic te produceren in de kortste tijd.

Romano is al bezig met internet marketing sinds hij 15 was. Dit begon met het verkopen van voetbalshirts op eBay. Toen dit goed begon te lopen richtte hij zijn eerste website op: GoedkopeVoetbalshirts.net. Niet veel later was er ook internationale expansie in de Franse, Spaanse, Duitse, Engelse en zelfs de Mexicaanse markt. Aanvankelijk was deze onderneming niet zo succesvol: Er kwamen geen bezoekers omdat de website totaal niet vindbaar was op het internet. Om bezoekers te genereren verdiepte Romano zich in internet marketing. Binnen een jaar kreeg hij het voor elkaar om door middel van zoekmachine optimalisatie duizenden bezoekers per maand aan te trekken.

Daarnaast begon hij freelance te werken voor bedrijven. Zijn eerste klant, en daarmee de oprichting van SEOGeek.nl, ontving hij bij puur toeval. Voor zijn studie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, moest Romano een zogenaamde Strategic Business Plan schrijven voor het bedrijf Ampelmann Operations B.V. Hij schreef in de appendix een uitgebreide SEO strategie die het bedrijf kon gebruiken om meer klanten te werven. Na het presenteren van deze opdracht aan de CEO en CFO van het bedrijf, werd hij ter plekke aangenomen, terwijl dit oorspronkelijk niet zijn bedoeling was. Daarmee moest hij zich wel inschrijven bij de KvK, belastingtechnisch gezien.

Romano heeft verder een opleiding gevolgd bij IE Business School Madrid. Deze universiteit, destijds gepositioneerd op de 1e plaats van de Financial Times European Business School Rankings, is gespecialiseerd in ondernemen en internet marketing. Hier heeft hij de studie Digital Marketing afgesloten met een A, wat ongeveer overeenkomt met een 9.6 in het Nederlandse school systeem (Woorden zijn goedkoop, klik hier om zijn eindrapport te bekijken). Naast zijn studie heeft hij ook een stage gedaan in Madrid bij de internet start-up Tyba. Voor deze onderneming heeft Romano SEO, Social Media Marketing en E-mail Marketing activiteiten verricht. Buiten het klaslokaal houdt hij zich al jaren op de hoogte over algoritme veranderingen in Google door Moz.com en SearchEngineLand.com, blogs die hij van harte aanbeveelt aan iedereen die meer wil weten over de werking van zoekmachines. Romano is actief als auteur op een aantal platformen waaronder Frankwatching, De Zaak, Kamer van Koophandel en HigherLevel.

Buiten zoekmachine optimalisatie om is Romano zeer gepassioneerd over reizen (Met name Zuidoost-Azië). Naast het bijwonen van grote buitenlandse internet marketing beurzen, is hij dan ook vooral te vinden in lokale musea, voetbal stadions (Fervent supporter van Atlético de Madrid) en restaurants. Schroom dus ook niet om hem te consulteren omtrent de lekkerste Vietnamese koffie, hoe je betrouwbare leveranciers & producenten vind in China, de fijnste stranden in de Filipijnen, meest indrukwekkende vulkaan beklimmingen in Indonesië of waar je nu precies de goedkoopste elektronica koopt in Hong Kong…