Online zichtbaarheid

Opvallen in de Digitale Wereld: 7 Krachtige Tips voor Betere Online Zichtbaarheid Introductie In het huidige digitale tijdperk, waarin informatie in overvloed aanwezig is, is het cruciaal om online op te vallen en je doelgroep te bereiken. Het vergroten van je online zichtbaarheid gaat verder dan alleen het hebben van een website; het gaat om…

Lees meer

Online vindbaarheid

Vergroot Je Online Zichtbaarheid: 7 Krachtige Tips voor Verbeterde Online Vindbaarheid Introductie In het digitale tijdperk is het vergroten van je online zichtbaarheid van cruciaal belang voor het succes van je bedrijf. Of je nu een klein bedrijf runt of een gevestigde naam bent, het optimaliseren van je online vindbaarheid is de sleutel tot het…

Lees meer
Internationale SEO

Internationale SEO tips

Veel Nederlandse MKB-bedrijven hebben internationale ambities. Nederland is een klein land (slechts ruwweg 17 miljoen mensen). Na enige tijd domineer je je niche in de Nederlandse taal. Dan wordt het tijd om naar het oosten te kijken, naar de Duitse markt. Ook het VK (ondanks Brexit) en Frankrijk zijn altijd verleidelijk. Als je als Nederlands…

Lees meer
SEO onderzoek

Oproep: neem deel in grootschalig Europees SEO onderzoek van WhitePress

Wist je al dat Whitepress® zojuist een grootschalig project heeft gelanceerd dat het grootste deel van Europa bestrijkt? Dit is het eerste brancheonderzoek op een dergelijke schaal. We willen een groot aantal mensen ondervragen die werkzaam zijn in SEO en contentmarketing in heel Europa om trends en mogelijke ontwikkelingspaden te vinden en de belangrijkste verschillen…

Lees meer
Website laten maken

Welke invloed heeft webdesign op je SEO?

Wanneer we praten over SEO, denken we vaak aan het gebruik van zoekwoorden, metatags, en een kwalitatieve en relevante inhoud op een website. Maar om een goede SEO-ranking te krijgen, moet je met meerdere factoren rekening houden. De gebruiksvriendelijkheid van een website is cruciaal voor een goede ranking, waardoor het DESIGN van je website en…

Lees meer
Internationale content marketing

WhitePress: contentmarketing platform voor Europese uitbreiding

Recentelijk ben ik uitgenodigd voor een nieuw contentmarketing platform met de naam WhitePress. Aanvankelijk was ik sceptisch omdat ik al vele van dit soort platformen en diensten getest heb en vaak is het drie keer niks. Mamablogs zonder gedegen SEO metrieken voor honderden Euro’s en C-garnituur influencers met sterallures. Maar ik was blij verrast met…

Lees meer
E-mail marketing en SEO

Aan alléén websitebezoekers heb je niets…

Gastartikel van Dagmar Snoeren, e-mail marketing automation, content & SEO specialist bij MailBlue. Stel je bent volop aan de slag met SEO en je site zó aan het optimaliseren dat je ziet dat het organisch verkeer op je site toeneemt. Allereerst natuurlijk op zichzelf een geweldige prestatie!  Maar dan? Merk je dat je die websitebezoekers…

Lees meer
SEO proof webteksten

SEO proof website teksten voor de jaren 2020 – 2030

Een goede tekst schrijven online vergt de nodige kennis van zaken. De manier waarop tien jaar geleden teksten werden geschreven is compleet anders dan hoe dit nu gebeurt. Dit heeft met meerdere factoren te maken. Zo verandert het gedrag van consumenten online, maar worden ook zoekmachines zoals Google alsmaar slimmer. Een simpele tekst volgooien met…

Lees meer
SEO bureau

SEO bureau inhuren? Bezint eer ge begint: 10 redenen

Even voorstellen, ik ben Romano Groenewoud, al meer dan 10 jaar actief als zijnde SEO specialist voor ZZP en MKB organisaties. Ik ben actief in de zogenaamde ’trenches’ van deze SEO industrie. Ik heb alles wel gezien en vernomen. Al zie ik altijd wel weer nieuwe zaken. Enfin, in dit artikel ga ik uitleggen waarom…

Lees meer
Zoekwoorden kannibalisatie opsporen

Keyword kannibalisatie: is mijn website zichzelf aan het opeten?

Je hebt de nodige lessen geleerd over zoekmachine optimalisatie en kent de vereiste ins en outs. Na de talloze uren, dagen en maanden die je aan het optimaliseren van je website hebt besteedt, komt dan de beloning in de vorm van betere rankings, toenemend verkeer op je website en meer transacties. Een geweldige plek om…

Lees meer
Digital nomad telefonie

Telefonie voor digitale nomaden

Een van de obstakels, naast belasting en verzekeringen, waar digitale nomaden mee te maken krijgen is telefonische bereikbaarheid. Een digitale nomade is immers een groot gedeelte van het jaar in het buitenland. Een vaste telefoon lijn heeft dan weinig tot geen nut. Er is onderscheid tussen persoonlijke en zakelijke telefonie voor digitale nomaden. Op persoonlijk…

Lees meer

Video embedden op je website zonder laadtijd te slachtofferen

Video en laadtijd: het beste van beide werelden combineren doe je zó Het verbeteren van de laadsnelheid van webpagina’s is een van de meest beproefde manieren om conversies te verbeteren en verkoop te genereren. Volgens een Google-rapport verlaat iets meer dan de helft van alle mobiele gebruikers websites die er langer dan drie seconden over…

Lees meer
Influencer

Hoe draagt influencer marketing bij aan je SEO strategie?

Een paar maanden geleden bracht een van onze klanten tot mijn attentie een platform genaamd Hulc. Uiteraard heb ik deze bekeken en getest. Ik was erg te spreken over de mogelijkheden die eruit voortkwamen. Ik heb ook een paar andere vergelijkbare platformen uitgeprobeerd en moet zeggen dat Hulc voor mij als SEO specialist er met…

Lees meer
Wat is een optimale URL voor SEO

Wat is een SEO-vriendelijke URL?

Vandaag heb ik het genoegen om de tweede gastblog in de geschiedenis van de SEOgeek blog te mogen publiceren. Ditmaal, afkomstig van onze Vlaamse vrienden van WiSEO, een digitaal marketing bureau uit Brugge. Dat de Belgen momenteel ons voorbij gelopen zijn als het aankomt op voetbal, dat moge duidelijk zijn. Maar ook op search vlak…

Lees meer

Een SEO check uitvoeren: waar moet je op letten?

SEO begint met het inventariseren van de huidige situatie door middel van een audit. Er moet goed in kaart worden gebracht hoe de site er op dit moment voorstaat, voordat er grote verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Het is een goede gewoonte om regelmatig een SEO-check uit te voeren op alle sites. Vlak voor de lancering,…

Lees meer
Log bestand analyse

De waarde van logbestand analyse voor SEO

Bij iedere SEO-audit van de site zijn logbestanden van groot belang. Ze zijn nodig om te begrijpen hoe de site gevonden wordt en in kaart wordt gebracht door de diverse crawlers van zoekmachines. Inhoudsopgave Voordelen t.o.v. de bekende web analytics tools Bijna alle computers en programma’s gebruiken logfiles, zo ook webservers. In de logfiles wordt…

Lees meer
Search en content

Waarom SEO eigenlijk over contentmarketing gaat en de endgame van Google

Unicum in de geschiedenis van de SEOgeek blog: eerste gastblog. Thomas Lapperre heb ik leren kennen via Emerce. Eén van de betere content marketeers van Nederland naar mijn bescheiden mening. Wil je goed op de hoogte blijven omtrent deze discipline van internet marketing, lees dan vooral ook zijn stukjes op Emerce en op zijn eigen…

Lees meer
content verbeteren aan de hand van formule voor zoekmachines

TF-IDF: Een nieuwe rage in SEO?

SEO evolueert. Elk jaar zijn er nieuwe ontwikkelingen en gaan de rages van vorig jaar weer de prullenbak in. Eén techniek die zeker niet zal verdwijnen is TF-IDF, een wiskundige formule die behalve in Duitsland vrijwel onbekend is. Dat is zonde, want TF-IDF kan een waardevolle toevoeging zijn op moderne SEO-technieken en tools. TF-IDF staat…

Lees meer
Onafhankelijke boek beoordeling

Hoe Haal Ik Meer Omzet Uit Mijn Business? De Lean Website Methode

Iedereen die beschikking heeft over een computer kan tegenwoordig een website maken. Met contentmanagementsystemen zoals WordPress hoef je allang geen genie meer te zijn om een website er prima uit te laten zien. Maar goed, dan ben je er natuurlijk nog niet. Je website ziet er misschien mooi uit, maar het geld loopt nog niet…

Lees meer
Sociale signalen

Waarom social media en zoekmachine optimalisatie hand in hand gaan

Er is door de jaren heen veel gezegd en geschreven over de invloed van sociale signalen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Zo is het al tijden bekend dat deze signalen geen directe invloed op je ranking hebben: Google geeft dit zelf aan. Zijn Facebook likes en shares, Twitter shares en Google +1’s dan helemaal…

Lees meer

Het Fysieke Web van Google: de Omgeving als Basis voor Search

Het internet der dingen (‘The Internet of Things’) is inmiddels alom aanwezig. Als we willen, kunnen we tegenwoordig via onze smartphone ons hele huis besturen. De temperatuur aanpassen, het licht dimmen, de voordeur op slot doen en de oven aanzetten: het kan allemaal. Een nadeel is echter dat al deze toepassingen hun eigen app nodig…

Lees meer
Google Webmaster tools voorheen

5 redenen om Google Search Console nu te gaan gebruiken

Een website hebben is niet makkelijk. Je website hoog in de zoekmachines krijgen is nog lastiger! Maar, er zijn een heleboel tools beschikbaar online. In dit blog bespreek ik de gratis Google Search Console tools. Google Search Console is een ware goudmijn voor iedereen met een website. Maar wat blijkt? De meeste website eigenaren weten…

Lees meer
De Hreflang tag gebruik je om verschillende talen en regio's aan zoekmachines te signaleren.

De Hreflang Tag – Voor wanneer Nederland te klein is

Je bedrijf groeit en groeit. Nederland is te klein! Goed bezig hoor… Maar hoe ga je er voor zorgen dat al die mensen de juiste informatie krijgen van hun zoekmachines? De prijzen in dollars voor Amerikanen, aangepaste verzendkosten voor China, winter- in plaats van zomerfoto’s voor Zuid Afrika… De oplossing? De Hreflang tag! Inhoudsopgave Wat…

Lees meer
SEO diploma

Google Zal Nooit SEO Certificaten Uitgeven: Waarom Plus 5 Alternatieven

Velen hebben het zich al afgevraagd. Hoe kan het dat Google geen certificaat heeft voor SEO? Hoe moet ik mijzelf als SEO specialist bewijzen? Waarom wel voor AdWords een certificaat? Allemaal vragen die tot op de dag van vandaag relevant zijn. SEO is een vakgebied dat constant in beweging is. Vaak wordt er direct gedacht…

Lees meer
SEO Expert

Legitieme SEO Specialisten & Experts in Nederland en België

SEO leent zich prima voor zelfstudie en iedereen met een beetje feeling voor computers en het internet kan het leren. Online is er een schat aan informatie te vinden in de vorm van artikelen, complete cursussen en forumdiscussies. Voordeel van dit alles? Een vrije en vooral concurrerende markt. Zijn er ook nadelen? Jazeker. Beunhazen die…

Lees meer
content schrijven via laptop

De power page: hoe je hele website kan meeprofiteren van één pagina

Het is al enige tijd duidelijk dat Google steeds slimmer wordt. Het wordt steeds lastiger om ze te “foppen” door middel van dubieuze zoekmachine optimalisatie tactieken. Kijk alleen al naar de recente RankBrain update, waarmee Google een algoritme introduceerde dat op een intelligente manier verbanden legt tussen zoektermen en zoekintentie. Wat echter al sinds het…

Lees meer

Conversieoptimalisatie & SEO: robbertje vechten of liefdeskoppel?

Ieder bedrijf weet inmiddels dat zoekmachineoptimalisatie (SEO) noodzakelijk is voor een goede vindbaarheid van je website. Gevonden worden op je belangrijkste kernwoorden is onontbeerlijk voor het bereiken van je publiek en (potentiële) klanten. Het is echter geen garantie voor succes. Hier komt namelijk een tweede belangrijke speler bij kijken: conversieoptimalisatie (CRO). Als jouw bezoekers namelijk…

Lees meer
zoekmachine optimalisatie voor Bing

In 6 Stappen Je Website Optimaliseren voor Bing

“Anders moet je het even Bingen?” zeg ik zelfbewust en tegelijk kijk ik even naar de gezichten van de mensen rond mij. De één kijkt verbaasd, de andere geamuseerd. “Anders moet je even Googlen wat Bing is!” schertst iemand terug. En hij blijkt zo wat de enige te zijn die weet waar ik het over…

Lees meer

Optimaliseer je website met een silo-structuur

Eind vorig jaar heb ik een best practice geschreven over het uitstralen van autoriteit in de ogen van de zoekmachines. Het artikel focust zich vooral op de inzet van uitstekende content om je als autoriteit te profileren. In dit artikel ga ik dieper in op hoe je deze content het beste kunt structureren. Het gebeurt…

Lees meer
Google blijft de grootste zoekmachine

“Ik Google het wel even.”

“Ik Google het wel even.” Vandaag de dag een doodnormale uitspraak. Of we het nu willen of niet; Google is bijna niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. We gebruiken de bedrijfsnaam zelfs als werkwoord, als synoniem voor het woord ‘zoeken’. Waarom gebruiken we juist Google? Hoe komt het dat de zoekmachine van…

Lees meer
Betere posities in Google zonder problemen

Stressloos ranken? Vermijd deze 4 absolute no-no’s

Je kan er de klok op gelijkzetten. Google komt met een algoritme update en zie de paniek die uitbreekt bij sommigen in ons wereldje. Webmasters en Zoekspecialisten die hun dalende rankings proberen te repareren met paniekvoetbal. Het snel aanpassen van de website, het indienen van (vaak ongefundeerde) reconsideration requests en het disavowen van links die…

Lees meer
Gebruikerssignalen

Hoog ranken in Google? Let op het gedrag van je gebruikers!

Dat gebruikersgedrag van invloed is op search rankings mag onderhand duidelijk zijn. Uiteindelijk is het een prima graadmeter voor Google om te bepalen of zij de juiste site aan de zoeker hebben voorgeschoteld. Zoekers die veel tijd doorbrengen op je site en meerdere pagina’s aandachtig bestuderen hebben hoogstwaarschijnlijk gevonden waarvoor zij kwamen. Precies wat Google…

Lees meer

3 Simpel te voorkomen SEO missers voor een goed draaiende website

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Hoewel de kans op doden of gewonden in de digitale wereld een stuk kleiner is vergeleken met de echte wereld, kan ook een digitaal ongelukje catastrofale gevolgen hebben. Heel even niet goed opletten, en je succesvolle zoekmachine optimalisatie strategie kan ineens in een regelrechte ramp veranderen. Het zijn…

Lees meer
SEO specialist

SEO specialist gezocht? SEO expert Romano geeft antwoord

SEO specialist nodig? Wanneer je zoekt naar een SEO specialist kan dit voor verscheidene doeleinden zijn. Hieronder licht ik ze beknopt toe en geef ik direct antwoord. #1: Je wilt samenwerken met een SEO specialist voor een artikel over het vakgebied SEO. Je bent een journalist of redacteur en bent op zoek naar een quote…

Lees meer
Local Zoekmachine Optimalisatie

Lokale SEO

Lokale SEO is een vak part. In deze gids licht ik toe de mijns inziens meest belangrijke punten om op te letten. Wil je hoog gevonden worden voor zoektermen als ‘product/dienst plaatsnaam.’ Dan is dit verplichte kost. Inhoudsopgave De juiste categorie indeling De juiste categorie indeling is belangrijk genoeg om op #1 in het overzicht…

Lees meer

Negatieve SEO: een sluw spel op de achtergrond van het internet

In de wereld van zoekmachine optimalisatie zijn we continue bezig met het zo goed mogelijk vindbaar maken van websites. Google houdt rekening met honderden factoren waarmee ze bepalen hoe hoog websites staan in de zoekresultaten. Zoekmachine-optimalisatiespecialisten proberen zo goed mogelijk aan deze factoren te voldoen, om zo de best mogelijke positie voor een website te…

Lees meer
Technische SEO

Technische SEO

Technische SEO wordt vaak achtergesteld ten opzichte van dingen zoals content creation, social media en link building. Ik ben toch altijd van mening geweest dat er veel mogelijkheden zijn om verkeer te vermeerderen door binnen te kijken i.p.v. naar buiten. Een van de belangrijkste aspecten hiervan voor mij is ervoor zorgen dat je website zo…

Lees meer
Competitie

Competitie Analyse

Het is ontzettend belangrijk om goed op de hoogte te zijn van je concurrentie in zoekresultaten. In deze gids vatten we samen hoe je een SEO competitie analyse uitvoert. Zo kun je kijken hoe je jouw concurrentie kunt verslaan met posts die hoger scoren in de zoekresultaten dan die van je concurrentie. Je probeert geen…

Lees meer
Linkbuilding Gids

Linkbuilding

Al vanaf het begin van SEO zijn links een belangrijke steunpilaar voor de discipline. Met de opkomst van social media en content marketing lijkt het voor de hand liggend een wereld voor te stellen waarin links – misschien wel de makkelijkste manier om rankings mee te manipuleren – helemaal geen rol meer spelen. Maar in…

Lees meer
SEO en content marketing

Content

Content en inboundmarketing hebben de afgelopen jaren veel bekendheid gekregen. Content werd ooit als noodzakelijk kwaad gezien, minder belangrijk dan het opbouwen van links en andere tactieken die traffic aantrekken. Vandaag de dag vormt content van hoge kwaliteit de grondslag van uw interacties met klanten en hoe websites toprankings bereiken. Content marketing is synoniem geworden…

Lees meer

Zoekmachine Ranking Factoren

Hoe beoordelen zoekmachines als Google websites? Waar is de rangschikking op gebaseerd? Er zijn nu al meer dan 200 factoren die Google in overweging neemt bij het rangschikken van de resultaten van een zoekopdracht. Hieronder vindt je een lijst van alle plausibele factoren. Credits gaan naar Brian Dean van Backlinko die een soortgelijke lijst heeft…

Lees meer

Twaalf Benchmarks voor het Meten van Zoekmachine Optimalisatie Progressie

Het doel van SEO is om relevant organisch verkeer naar je website te leiden. Laat er geen misverstanden over ontstaan: SEO gaat niet per se om rankings. Rankings zijn slechts een middel naar een hoger doel. Je zult zichtbaarheid voor relevante zoektermen nodig hebben om het uiteindelijke doel van meer organisch verkeer te bereiken. De…

Lees meer
SEO APK

SEO APK Keuring: Meten is Weten

Inhoudsopgave Een Kijkje onder de Motorkap van je Website Sinds ik in Bangkok woon heb ik er de gewoonte van gemaakt om ieder jaar naar het ziekenhuis te gaan voor een zogenaamde medical check-up. Komt erop neer dat je hele lichaam geanalyseerd wordt en dat je na onderzoek een uitgebreid rapport van je gezondheid ontvangt.…

Lees meer
Webhosting vergelijken

Hoe kies ik de juiste hosting provider?

Wanneer je een website opstart, dan moeten de gegevens van je website ergens worden opgeslagen, zodat je bezoekers deze informatie kunnen bekijken. Het opslaan van deze gegevens gebeurt door een gespecialiseerd hostingbedrijf. Zij bewaren de gegevens van je website op hun servers, zodat deze steeds online beschikbaar zijn. Het is daarom erg belangrijk om de…

Lees meer

Hoe een goede websitestructuur leidt tot een betere vindbaarheid en conversie

Dat content belangrijk is, is de meeste bedrijven wel duidelijk. Met content deel je kennis, en vergroot je de zichtbaarheid van je bedrijf. Maar hoe zorg je ervoor dat die content ook iets oplevert? De meeste content wordt geplaatst op websites, maar een mooie website met goede content resulteert niet automatisch in aankopen en nieuwe…

Lees meer