Wat maakt een SEO specialist voor MKB (en ZZP) anders dan een andere SEO specialist? Op zich kan iedereen acteren als SEO specialist voor grote partijen zoals een Wehkamp, een Zalando, een Bol.com. Die websites hebben reeds enorm veel autoriteit en de budgetten zijn enorm. Als MKB en ZZP heb je simpelweg het budget niet om voor duizenden Euro’s te investeren in samenwerkingen met mama- en lifestyle bloggers. Noch zou ik dat ooit aanbevelen. Links kopen is tegen de richtlijnen van Google. En er valt gewoon geen ROI op te behalen.
Mijn specialiteit als SEO specialist MKB is dus om met bescheiden middelen grote prestaties te behalen. Voor mij geeft niets een grotere kick dan met een ZZP of MKB organisatie de kaas van het brood te eten van de grote jongens. Zo heb ik in mijn loopbaan tot nu toe partijen zoals een Zalando afgetroefd voor een competitieve zoekterm zoals ‘overhemd(en)’. We doen het beter dan Vespa zelf voor zoekopdrachten omtrent Vespa scooters. We rangschikken hoger dan Leen Bakker en fonQ voor zit meubilair gerelateerde keywords. Mijn eigen website doet het beter voor SEO termen dan sommige online marketing bureaus waar meer dan 10 man/vrouw werken. Dit is wat ik doe, opboksen zoals David tegen Goliath. Zij het ondersteund met een team van capabele freelancers. Zo doende, kan ik voor een uitermate laag uurtarief, 12.5 Euro per uur top resultaten behalen.
Hoe komt dit nou, heb ik speciale gaven o.i.d.? Zijn zij nou zo dom, of ben ik nou zo slim zoals Louis van Gaal zou zeggen. Nee geenszins, maar ik focus met de SEO campagnes op een select aantal klanten en bijt me daar helemaal in vast. Daarbij focus ik 100% op de zaken die waarde toevoegen voor de SEO performance. Ik heb geen tijd voor tierelantijntjes of bezigheidstherapie. Het gaat uiteindelijk om het proces, en wanneer het proces optimaal is, zullen top resultaten volgen. Het is zaak om zoveel mogelijk uren te steken in het proces, SEO is niet iets dat je even opzet op een luie zondag middag, maar vereist hard werk over de lange termijn, en een hoop geduld. Net zoals je er niet uit gaat zien als Arnold Schwarzenegger na een weekje sportschool. Om te komen tot dit punt is het noodzakelijk dat ik mijn uurtarief zo laag mogelijk houd. Vandaar het lage uurtarief eerder vermeld. Indien die uren niet gehaald worden, zal het vlees noch vis worden qua resultaten.
Het fijne aan het werk als SEO specialist: kennis kun je openlijk kosteloos delen. Indien je toch nog twijfels hebt, kun je geheel kosteloos en vrijblijvend een audit rapport aanvragen of een consultatie van een half uur tot een uur over telefoon of Skype.
Samenvattend de voordelen van samenwerken met mij als SEO specialist MKB:
– Expert in opboksen tegen ‘de grote jongens’ met MKB Nederland in competitieve niches
– Geen tierelantijntjes en franjes: pure SEO werkzaamheden, nul bezigheidstherapie
– Laagste reële uurtarief van Nederland: 12,50 Euro
– Holistische SEO voor het MKB ondersteuning op alle vlakken: zoekwoorden onderzoek, linkprofiel ontwikkeling enzovoort.
– Toegankelijk: geen jargon en technische bla bla, alles in Jip en Janneke taal
Kortom. ben je op zoek naar een SEO specialist MKB, anders dan de vele andere SEO aanbieders in Nederland: je hebt niets te verliezen door contact op te nemen.