Tegenwoordig is het onmogelijk om een succesvolle marketingcampagne te voeren zonder enige vorm van zoekmachine optimalisatie. Als je niet optimaliseert, laat je een van je grootste bronnen verloren gaan. Dus hoe haal je het meeste uit je online aanwezigheid? Hoewel je kunt overwegen een interne functie te creëren, zijn er veel voordelen van het uitbesteden van SEO, vooral voor kleine bedrijven.

Het idee achter het uitbesteden van SEO-diensten kan voor sommige mensen soms verwarrend overkomen. Het enige wat het echter doet is een partnerschap vormen tussen jouw bedrijf en een ander SEO-bedrijf. Terwijl het andere SEO-bedrijf het SEO-werk voor je doet, krijgt jouw bedrijf alle eer voor het uitvoeren ervan. Op deze manier, wanneer een klant individueel met jouw bedrijf communiceert, zullen ze niet overweldigd worden door de kennis van de partnerschappen die jouw bedrijf heeft.

De voordelen leren van het uitbesteden van SEO helpt je bedrijf om geïntegreerde en betrouwbare diensten te leveren aan je klanten zonder hun tevredenheid in gevaar te brengen. SEO is een belangrijke dienst die veel marketingbureaus, internetbedrijven en talloze andere digitale bedrijven eigenlijk uitbesteden. Laat je bedrijf niet achterop raken door deze diensten niet te benutten. In dit artikel bespreken we wat SEO uitbesteden is, tekenen we aan of je SEO wel of niet moet uitbesteden, leren we over de voordelen van white label SEO diensten, en bepalen we of je SEO diensten voor jouw bedrijf moet uitbesteden! Laten we beginnen!

Wat is SEO uitbesteden?

SEO uitbesteden is wanneer een bureau hulp zoekt bij het voltooien en leveren van een SEO strategie voor hun eigen klanten bij een toegewijde SEO leverancier. Het is gebruikelijk dat bureaus SEO diensten uitbesteden om een paar redenen:

  • Het bureau mist bandbreedte, middelen en hulpmiddelen om de diensten zelf te voltooien.
  • Gebrek aan kennis en ervaring met meer geavanceerde SEO strategieën.
  • Heeft extra hulp nodig om meer taken efficiënt uit te voeren.
  • Het bureau is geïnteresseerd om een white label SEO reseller te worden en kan een nieuwe inkomstenstroom integreren zonder de risico’s en overheadkosten die gewoonlijk bij in-house diensten voorkomen.

SEO uitbesteden processen en diensten kunnen worden gecategoriseerd in on-site en off-site optimalisaties. On-site SEO richt zich op gebieden als trefwoorden, meta-beschrijvingen, optimalisatie van de inhoud, enz. Off-site SEO richt zich op gebieden als linkbuilding, bedrijfsvermeldingen, gastposten, enz. Beide soorten optimalisaties helpen bij het uitbesteden van SEO, maar gewoon op verschillende gebieden en manieren.

Moet je SEO uitbesteden of in eigen beheer houden?

In het algemeen wil je ervoor zorgen dat er voor je klanten wordt gezorgd. Het is belangrijk ervoor te zorgen dat ze de best mogelijke ervaring met je bedrijf hebben en dat hun website geoptimaliseerd wordt met meer verkeer, hogere betrokkenheid en uiteindelijk meer bedrijfsinkomsten. Als je overweegt om SEO als product in huis te halen, dan zijn er twee manieren om dat aan te pakken. Je kunt een in-house SEO expert of team van experts inhuren, of je kunt SEO diensten uitbesteden en een SEO reseller worden:

In-huis SEO-team

Het kan overweldigend en kostbaar zijn om een in-house SEO team in stand te houden dat effectieve en kwalitatieve diensten levert waar elke klant baat bij heeft. Vooral als je klantenlijst begint te groeien. Het is moeilijk om voldoende personeel te onderhouden zonder overweldigende overheadkosten zoals salarissen, softwareabonnementen en bandbreedte. Daarom is schaalbaarheid bij SEO de sleutel. Het inhuren van een intern team kan werken als je weet dat je klantenlijst niet zal groeien, of als je een heel specifieke klantenkring hebt. Uiteindelijk wil je ervoor zorgen dat je interne team voldoende bandbreedte en kennis heeft om voor elke klant SEO-taken op hoog niveau te leveren.

SEO diensten uitbesteden

SEO uitbesteden aan een extern bedrijf is soms de financieel duurzamere oplossing, omdat toegewijde bureaus die een bewezen en vertrouwde staat van dienst hebben, al beschikken over die middelen en grote teams die zich vooral richten op SEO, het bijhouden van algoritme-updates en het stimuleren van organische groei voor bedrijven. Je laat die hoge overheadkosten vallen door je SEO-diensten uit te besteden. Deze bureaus, hebben alle tools en software die nodig zijn om SEO-campagnes bij te houden. Ze hebben al de expertise en de mensen in huis om al het campagnewerk te doen. En ze zijn waarschijnlijk gebouwd met het oog op schaalbaarheid, zodat ze al je klanten en eventuele nieuwe klanten die je toevoegt aankunnen zonder zich zorgen te hoeven maken over extra inhuur. SEO uitbesteden bedrijven zijn gebouwd om al je klanten aan te kunnen en ze op elk niveau te helpen slagen.

Beide opties zijn geweldig voor je om uit te kiezen. Uiteindelijk moet je analyseren wat het beste is voor jouw bedrijf en zijn behoeften.

4 Tekenen dat je bureau SEO moet uitbesteden

Er zijn talloze voordelen van het uitbesteden van SEO aan een toegewijd bedrijf. Als je niet zeker weet of je SEO-diensten moet uitbesteden of in huis moet houden, zijn hier vier belangrijke signalen waar bureaus op moeten letten die kunnen duiden op de noodzaak om uit te besteden met een SEO-bedrijf.

  1. Je hebt meer expertise nodig

Soms kan je bureau een stoppunt bereiken waar je meer hulp of expertise nodig hebt dan je oorspronkelijk dacht. Elk SEO- of digitaal marketingplatform zou je kunnen vertellen dat aspecten, regels en processen voortdurend veranderen. Google ontwikkelt zich voortdurend en het is nooit gemakkelijk voor iemand om daar volledig van op de hoogte te zijn. Met overweldigende hoeveelheden algoritme updates kan het moeilijk zijn om bij te blijven met de veranderende ranking factoren, wat Google leuk vindt, wat het niet langer waardeert, en nog veel meer. Als je merkt dat je ver achter de updates bent geraakt en niet weet hoe je ze moet repareren of verbeteren, kan dit een teken zijn dat je met een SEO uitbesteden bedrijf moet samenwerken. Wanneer je dat doet, kun je altijd actueel blijven en de volgende verandering voorblijven met de hulp van een SEO uitbesteden bedrijf.

  1. Extra handen nodig om het werk af te maken

Soms als je bureau meer klanten aanneemt, kan dat weliswaar succesvol zijn in inkomsten, maar ook een probleem opleveren in de dienstverlening en de vraag. Je bedrijf en teams kunnen te dun zijn en meer hulp nodig hebben om al het werk dat gedaan moet worden te voltooien. Dat is waar een outsourcing SEO bedrijf komt helpen. SEO werk uitbesteden aan een toegewijd en ervaren bureau kan helpen wat stress te verlichten en je helpen je deadlines op tijd te halen. Zelfs als je wijzigingen wilt aanbrengen in wat zij hebben gedaan, elimineert dat nog steeds de meeste tijd die het jouw bedrijf zou hebben gekost om het te maken. Hoe meer handen die bijdragen aan je zakelijke taken, hoe meer mogelijkheden je hebt om extra taken te voltooien die je bedrijf ten goede komen.

  1. Je bent op zoek naar schaalvergroting

Wanneer je bureau exponentieel begint te groeien, is het belangrijk dat je het altijd een stap voor bent. Wanneer je overboekt begint te raken of moeite hebt om een deadline te halen, kun je in plaats van achterop te raken vooruitkomen met de hulp van SEO uitbesteden bedrijven.

Het uitbesteden van SEO diensten aan een toegewijd bedrijf kan je bedrijf helpen om meer klanten aan te nemen zonder een slag over te slaan. Je zou je huidige bandbreedte, tijd of middelen niet in gevaar hoeven te brengen. Als je bedrijf kijkt naar de volgende stappen om zich te richten op bedrijfsgroei, is uitbesteding een groot voordeel om je te helpen consistent te blijven of zelfs je dagelijkse taken voor te blijven.

  1. Je wilt je dienstenaanbod uitbreiden

Als je het gevoel hebt dat je bedrijf klaar is om uit te breiden of iets nieuws toe te voegen, kan dit een geweldige kans zijn om samen te werken met een SEO uitbesteden bedrijf en een SEO reseller te worden. Door dit te doen, kun je een nieuwe inkomstenstroom toevoegen aan je bestaande zakelijke service- of productaanbod. En dat alles zonder de risico’s en overheadkosten die je vaak ziet bij in-house diensten. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat je al een PPC bureau of social media bureau was. Het toevoegen van een extra dienst, zoals SEO, kan een geweldige kans zijn voor je bestaande klanten. Het helpt hen meer vertrouwen en waarde te vinden in je bedrijf.

Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van SEO?

1) SEO-expertise

Het uitbesteden van SEO geeft je niet alleen toegang tot middelen, zoals het schrijven van content en linkbuilding. Het verbindt je ook met deskundige professionals. Dit betekent dat je je strategie niet alleen of in het donker hoeft op te bouwen. In feite koesteren de meeste white label partners liever langdurige relaties met klanten.

Door te vertrouwen op een zakenpartner voor SEO-expertise kun je beide sterke punten uitspelen. Als de SEO reseller ken jij je klanten en je product; de white label SEO provider weet hoe hij je online zichtbaarheid kan vergroten. Wanneer je een bedrijf kiest om mee samen te werken, moet je het volgende communiceren over de prioriteiten van je bedrijf:

  • Bedrijfsdoelen op lange termijn
  • Doelen op korte termijn
  • Merkkenmerken zoals toon en missie
  • Trefwoorden en zinnen waarmee je je onderneming geassocieerd wilt zien
  • Verbetering van de kwaliteit en autoriteit van je website
  • Aanvullende vragen om aan een outsourcing SEO-bedrijf te stellen voordat je je aan een samenwerking verbindt

Bekwame SEO-professionals kunnen deze informatie meenemen en omzetten in een uitgebreide digitale marketingstrategie. Wie houdt er niet van hulp die een enorm succes kan zijn voor je bedrijf? Het hebben van professionele SEO-expertise kan het grootste voordeel van SEO uitbesteden zijn waarvan je nooit wist dat je het nodig had!

2) Uitbreiding van je klantenbestand

Een ander voordeel van het uitbesteden van SEO is het uitbreiden van je klantenbestand. Dit opent een andere weg in het genereren van terugkerende inkomsten door het aanbieden van SEO diensten. Vooral nu steeds meer bedrijven zich richten op het opzetten van een online platform, heeft elk bedrijf behoefte aan en kan het profiteren van het gebruik van SEO. Door je klantenbestand uit te breiden, kun je het overdragen aan echte experts die de dienst namens jou verlenen. En dat alles onder je eigen merknaam. Dit is een van de vele voordelen van outsourcing die je voor je bedrijf kunt gebruiken.

3) Consistent personeel

In-house teams bestaan meestal uit een paar teamleden (afhankelijk van hoe groot het bedrijf is). Dus als iemand besluit die positie te verlaten, valt er een grote last op de overgebleven werknemers om het werk af te maken. Als dit soort stressvolle sfeer niet snel wordt opgelost, kan het meer een sneeuwbaleffect veroorzaken bij je andere medewerkers of zelfs je SEO-strategie.

Het hebben van een interne functie voor SEO is nooit een slecht idee voor een bedrijf om te gebruiken. Echter, het afstemmen van de beschikbare middelen van je bedrijf op je bedrijfsdoelstellingen kan veranderen of het wel of niet een goed idee is om een in-house positie toe te voegen. Laten we zeggen dat je bedrijf misschien maar één of enkele plekken kan openen. Hoewel je er misschien niet meer wilt, betekent dit dat je SEO alleen op die paar personen vertrouwt. Als we iets geleerd hebben van kleine bedrijven en de COVID-19 pandemie, dan is het dat je nooit weet wat er daarna komt voor je bedrijf. Als een SEO-specialist besluit weg te gaan, of ontslagen moet worden, verlies je al je kennis en middelen bij het bevorderen van je organische strategie. SEO is een proces dat tijd en moeite kost en dat verliezen kan je bedrijf terugzetten.

Kijkend naar de andere kant van het niet toevoegen van een in-house functie, zijn er meerdere voordelen van het uitbesteden van SEO. Dit kan onder meer inhouden dat de productiviteit en het tijdbeheer voor je bedrijf toenemen doordat je een grotere staf hebt. SEO-bureaus hebben doorgaans een grotere staf en als er iemand wegvalt, hoef je je geen zorgen te maken dat je achterloopt op de voortgang van de campagne.

4) Bespaart je geld

Op de lange termijn is een van de beste voordelen van white label SEO diensten het helpen van je bedrijf om geld te besparen. Wanneer je bedrijf een SEO-strategie implementeert in je bedrijfsplan, wil je op termijn de beste ROI. Als je overweegt of je SEO moet uitbesteden, denk dan aan de waarde en de manieren waarop je geld kunt besparen door dit te doen. Hier zijn een paar voordelen van het uitbesteden van white label SEO diensten op manieren om je bedrijf geld te besparen:

Opgeleid personeel: Als je een interne SEO-functie aanneemt, weet je nooit hoe vaardig of ervaren hun bijdrage kan zijn aan het succes van je bedrijf. Als je white label SEO diensten gebruikt, heb je de garantie dat je professionals inhuurt die hun vaardigheden voortdurend bijwerken en verfijnen. In die zin bespaar je geld op het verwerven van vaardigheden waar andere individuen misschien geen ervaring mee hebben.

Het kopen van geschikte hulpmiddelen: Als je bedrijf white label SEO diensten gebruikt, zijn de meeste bedrijven up-to-date en uitgerust met de tools die je bedrijf nodig heeft om te slagen. Laten we zeggen dat je bedrijf aan het begin staat van het leren over zoekmachine optimalisatie. Je bent nieuw voor de concurrentie tegen je in de race en hebt geen richting of hulpmiddelen om je te helpen de eerste sprong voorwaarts te maken. SEO-tools zijn van levensbelang voor de ranking en om erkend te worden in je branche. Kiezen voor een white label SEO service kan je bedrijf ten goede komen door geld te besparen op tools die je niet zou hoeven kopen als je partner die al voor je heeft.

Dit alles telt op, vooral als je ervaren professionals wilt inhuren. Een hoog verloop kan de kosten ook verergeren als je voortdurend nieuwe mensen moet opleiden. Als je daarentegen samenwerkt met een toegewijd bureau, betaal je alleen voor geleverde diensten. Dit geeft je meer controle over de uitgaven, wat je marketingkosten drastisch kan verlagen.

5) Op de hoogte blijven binnen je bedrijfstak

Een essentieel onderdeel van het creëren van effectieve SEO is het op de hoogte blijven van online marketing ontwikkelingen. De SEO-wereld wordt bijvoorbeeld elke keer opgeschud als Google zijn algoritme aanpast, omdat deze updates van invloed zijn op de SERP’s. Wanneer je bedrijf SEO uitbesteedt, kun je erop vertrouwen dat je white label SEO partners up-to-date zijn en kennis hebben van dit soort updates. Ze zullen weten hoe ze je bedrijf moeten voorbereiden, behandelen en situeren in de juiste positie die het nodig heeft.

Als je een kleiner team en minder middelen hebt, is het gemakkelijk om iets te missen of te negeren als er een update plaatsvindt. Het bijhouden van marketingnieuws is een kernonderdeel van het bedrijfsmodel van een SEO-bedrijf. Als je bedrijf niet op de hoogte is van dit soort gebieden, wil je dat de voordelen van white label SEO diensten je rug dekken. Met meer werknemers kan het partnerbureau meer personeel aanwijzen om processen en strategieën te optimaliseren, zodat jij dat niet hoeft te doen. Deze aanpak kan de algehele kwaliteit en efficiëntie voor je bedrijf stimuleren.

6) Uitgebreide rapporten

Hoe kun je zien of je campagne effectief is? Als je dit zelf probeert te bepalen, moet je tijd en geld investeren in het genereren van regelmatige rapporten. Inzicht in de effectiviteit van je campagne is essentieel om je middelen goed in te zetten. Energie steken in een strategie die geen stijging van de belangrijkste statistieken laat zien is in feite geld weggooien. White label SEO bedrijven investeren al in de technologie en de arbeid die nodig is om rapporten te maken, en besparen je daarmee de moeite. Dit is een groot voordeel van white label SEO diensten voor een bedrijf zonder standpunten, begrip of rankings binnen hun industrie.

7) Documentatie

Wist je dat slechts 37% van de B2B marketeers een gedocumenteerde contentstrategie heeft? De reden hiervoor komt doordat die bedrijven hun tijd en inspanningen willen gebruiken voor een andere taak of inspanning. Het niet documenteren van je SEO-strategie kan je bedrijf echt terugzetten. Documenteren helpt om bij te houden welke strategieën worden uitgevoerd, aan welke SEO-taken teamleden werken, en op welke problemen moet worden teruggekeken om verder te komen.

Mocht je SEO uitbesteden, dan kun je ervoor zorgen dat je marketingstrategie gedocumenteerd is en gemakkelijk te raadplegen is voor actuele strategieën. Documentatie is van vitaal belang vanuit een SEO-perspectief en helpt context en detail te bieden voor wanneer informatie moet worden overgedragen of doorgegeven. Het hebben van een partnerbureau dat de juiste informatie voor je bedrijf documenteert is een groot voordeel van white label SEO diensten.

8) Connecties in de industrie

Een white label partner heeft waarschijnlijk contacten in de industrie die extra waarde kunnen bieden aan diensten, zoals reclame, branding en logo ontwerp, en lead generatie. Hij kan je ook in contact brengen met beïnvloeders en verkopers die je producten kunnen promoten. Als je de in-house route kiest, moet je dit professionele netwerk zelf opbouwen. Een uitweg hebben naar bronnen die zouden kunnen helpen bij het promoten, delen, of zelfs inhoud produceren voor je website, kan je rankings helpen versterken. Dit soort voordelen kan je SEO-strategie meer stimuleren dan je weet.

9) Zorgt voor vaste procedures

Soms is het moeilijk voor een bureau om alle informatie in het account van een klant bij te houden. Met alle verschillende diensten, updates en veranderingen in de loop van de tijd kunnen sommige dingen ongeorganiseerd raken en geen vaste procedure hebben om het allemaal bij te houden. Als je bureau hulp nodig heeft, kan SEO uitbesteden helpen een beter proces op te zetten voor de SEO-campagne van je klant. Een gevestigd outsourcing SEO bedrijf zou al een vaste procedure moeten hebben om te helpen je klanten georganiseerd en op het goede spoor te houden. Op die manier kunnen processen en strategieën soepel verlopen voor je bureau en klanten.

Vragen die je een Outsourcing SEO bedrijf moet stellen voordat je een partnerschap aangaat

Voordat je je verbindt aan een partnerschap, zijn er veel vragen die je waarschijnlijk hebt en moet overwegen. Je bedrijf moet altijd de volgende vragen stellen (naast je eigen lijst) en het antwoord peilen van de potentiële outsourcing SEO bedrijven waarmee je overweegt zaken te doen.

  1. Wat zijn de doelen voor de klant? (Wordt zo specifiek mogelijk)

Dit is een belangrijke vraag om vroeg in het proces te stellen. Je wilt weten wat hun uiteindelijke doel is voor de SEO-campagne van elke klant. Als je uitbesteedt, reflecteren uiteindelijk de prestaties van dat bedrijf op jouw bedrijf. Je wilt er zeker van zijn dat jullie doelen op één lijn liggen. Proberen ze pagina 1 rankings te bereiken? Proberen ze de ROI te verbeteren? Meer verkeer binnen te halen? Er kunnen meerdere redenen zijn. Je moet er echter voor zorgen dat jij en je outsourcing SEO-partner op één lijn zitten.

  1. Wat voor resultaten hebben ze kunnen genereren voor andere bedrijven?

Vraag naar hun succesverhalen en case studies! Vraag zelfs naar scenario’s of momenten waarop het niet ging zoals gepland en wat hun acties waren. Je moet weten dat je SEO-partnerschap resultaten zal boeken voor hun klanten en hoe ze zullen reageren op bepaalde situaties. En dit is geen gemakkelijk iets om te vragen. Je wilt er zeker van zijn dat ze ook voor jouw klanten resultaten kunnen boeken. Voel je dus niet schuldig om dit soort diepgaande vragen te stellen.

  1. Hebben ze samengewerkt met een bedrijf in dezelfde branche als waarin je klant werkt?

Dit is enigszins gerelateerd aan de vorige vraag. Maar vraag zeker of je SEO uitbesteden bureau zich richt op bepaalde specialiteiten of bepaalde klanten. Kijk of ze hebben gewerkt met klanten in dezelfde branches als waar jij doorgaans mee werkt en wat voor resultaten ze voor hen konden produceren. Je zou zelfs kunnen vragen om casestudies voor specifieke klantsectoren. Door dit te doen kun je echt weten of het uitbestedende SEO-bureau op de lange termijn voor jouw bedrijf zal werken.

  1. Wat is hun aanpak voor het creëren van een SEO-strategie?

Hier is nog een belangrijk punt. Vraag naar hun SEO-proces! Dit is een van de belangrijkste vragen die je kunt stellen. Elk bureau doet de dingen een beetje anders, dus het is belangrijk om te zien hoe ze verschillen van de rest. Een boutique SEO bureau is anders dan een enterprise bureau, dat weer anders is dan een bureau dat zich specifiek richt op kleine bedrijven. De strategie is voor elk type campagne anders, dus weet wat je aanpak zou zijn voordat je SEO aan iemand anders uitbesteedt.

Het is belangrijk om te weten wat voor soort taken en processen het bureau gaat doen. Is het een a la carte model of full service? Vraag naar hun SEO-proces en benaderingen en hoe het zich voor elk van je klanten zal vertalen.

  1. Wat is hun rol bij de uitvoering van de strategie?

Een ander belangrijk stuk wanneer je SEO-diensten uitbesteedt is weten wat het bureau zal doen en wat jouw bedrijf zal moeten doen. Zoek uit of jij al het werk zult moeten implementeren, of dat zij dat voor je klant doen. Moet je betrokken zijn bij de klantenservice of het vervullen van taken? Zoek uit hoeveel het outsourcing SEO bureau betrokken is bij de uitvoering van de strategie. En als je betrokken wilt zijn, zorg er dan voor dat je hen dat laat weten. Het is misschien niet de juiste samenwerking als ze je meer of minder betrokken willen houden dan je zou willen.

  1. Wat is de tijdslijn van wanneer je resultaten kunt verwachten?

Hier is nog een cruciale vraag om te stellen. Normaal gesproken duurt het bij ethische SEO-praktijken ongeveer 6 maanden om de eerste pagina van Google te bereiken. Maar het kan langer duren bij meer concurrerende zoekwoorden, of in meer concurrerende markten/industrieën. Wees extreem op je hoede voor elk bureau dat snellere resultaten belooft dan deze. Snellere resultaten dan 6 maanden kunnen betekenen dat ze mogelijk onethische praktijken gebruiken die je klanten op de lange termijn zullen schaden. Zorg ervoor dat je hun proces goed genoeg begrijpt dat je ook weet wanneer hun klanten en opdrachtgevers over het algemeen succes boeken met SEO-campagnes.

  1. Hoe transparant is de strategie en communicatie tussen de twee bureaus?

Het antwoord op deze vraag kan de toon zetten voor een hele zakelijke samenwerking. Soms geven bedrijven de voorkeur aan een hands off aanpak en laten ze het uitbestedende SEO-bureau gewoon alles afhandelen. Maar anderen zijn graag meer betrokken bij het klantenbeheer en andere aspecten van een campagne. Dat gezegd hebbende, hoe betrokken je ook wilt zijn, je moet nog steeds op elk moment kunnen inchecken.

Het SEO proces voor al je klanten moet volledig transparant zijn. Ze moeten het zo maken dat je op elk moment de voortgang van de campagnes van je klanten kunt volgen. Een goed bureau zal je opzetten met een partnergroeimanager die minstens maandelijks, zo niet vaker, met je spreekt. Zo kun je de voortgang van campagnes en eventuele nieuwe ontwikkelingen bespreken. Je moet de voortgang van de campagnes van je klanten kennen. En weten dat het outsourcing SEO bedrijf waarmee je in zee bent gegaan bovenop het laatste zoeknieuws en ontwikkelingen zit.

  1. Kunnen ze volledige SEO-diensten leveren of richten ze zich liever op specifieke gebieden?

Sommige bedrijven werken alleen aan onsite optimalisaties. Sommige bedrijven werken alleen aan offsite optimalisaties. Er zijn echter bedrijven die helemaal full service doen met beide optimalisaties. Als je alleen off-site inspanningsoptimalisaties zoekt, richt je dan niet op outsourcingbedrijven die beide of het andere doen. Je hebt misschien niet voor elke klant uitgebreide taken nodig, maar het is belangrijk om het bedrijfsmodel van je uitbestede SEO-bureau te kennen. Vraag het bedrijf wat hun sterke punten zijn in elke optimalisatie en om de diensten die ze voor elke optimalisatie aanbieden uit te breiden. Dit helpt om een beter inzicht te geven in wat jij je klanten zou kunnen bieden.

  1. Zijn er a-la-carte diensten beschikbaar?

Dit hangt samen met de vorige paar vragen. Misschien heb je slechts een paar diensten nodig, zoals het schrijven van blogs of linkbuilding. Sommige outsourcing SEO bureaus bieden alleen full service pakketten aan. Terwijl anderen gespecialiseerd zijn in deze a la carte opties. Weet wat je nodig hebt en wat je opties zijn als je besluit het te veranderen en een andere route te kiezen, of als je partner flexibel is, afhankelijk van wat hun klanten nodig hebben. Het bespreken van deze factoren kan in je voordeel zijn.

  1. Hoe zien de pakketten en prijsopties eruit? En hoe werkt de facturering?

Sommige bureaus factureren per uur. Sommige factureren naar het aantal voltooide taken en het soort taken. Anderen factureren op maandbasis, of naar het aantal uren werk dat in een maand wordt gedaan. En soms is het een pakketmodel. Het prijsmodel kan je partnerschap beïnvloeden. Je moet begrijpen hoe je geld verdient en hoe je klanten gefactureerd worden vanuit het partnerschap. Onderschat deze vraag niet. Zorg ervoor dat je volledig begrijpt hoe facturering en inkomsten zullen werken binnen het partnerschap. Je wilt hierdoor op den duur nooit worden opgelicht of misbruikt.

  1. Is dit een partnerschap van maand tot maand of vragen ze een specifieke tijdsverbintenis? (bijv. 3-9 maanden, 1 jaar, enz.)

Dit gaat in op de pakketten en het prijsmodel. Weet of je klanten moeten tekenen voor een specifiek contract of dat ze van maand tot maand gaan. Bij het verkopen van SEO is het belangrijk om je klanten te helpen begrijpen dat het wel degelijk tijd kost voor bepaalde resultaten. Dus, zelfs als het maandelijks is, is het belangrijk om het enige tijd vol te houden om de resultaten te krijgen die ze willen.

  1. Wie werkt er aan de campagnes van mijn klant?

Sommige grotere SEO uitbesteden bedrijven hebben grote fulfillment teams die verschillende gespecialiseerde taken voor klanten uitvoeren, zodat de kosten laag blijven en de productiviteit hoog. Bijna een lopende band aanpak. Anderen hebben SEO specialisten die hun tijd wijden aan een hele campagne. Maar vraag hoe het werk wordt gedaan en hoe hun proces eruit ziet.