Als SEO en internet marketing professional gebruik je veel tools. De volgende heb ik uitvoerig getest en vele gebruik ik dagelijks en kan ik aanbevelen
SEO totaalpakketten tools
– Ahrefs
Voor mij het Zwitsers zakmes voor alle SEO werkzaamheden. Ik gebruik de Keyword Explorer om snel een overzicht te krijgen van hoe competitief een betreffend zoekwoord is en waar de SEO kansen liggen. Maar ik gebruik Ahrefs met name om de zeer uitgebreide link database. Voor linkprofiel ontwikkeling onderzoek is er simpelweg geen betere. De interface is zeer clean wat helpt om de data beter tot je te nemen.
Website: https://ahrefs.com/
– SEMrush
Bij SEMrush ben ik met name fan van de Keyword Magic Tool. Alsmede hebben zij weer net een andere zoekwoorden database dan Ahrefs. Vaak vindt ik hier dan nog termen die Ahrefs niet vermeld. Ik raadpleeg SEMrush altijd voor een second opinion bij zoekwoorden onderzoek.
Website: https://www.semrush.com/
Business Intelligence
– Leadinfo
Zeer nuttige tool en gebruiksvriendelijke tool die helpt leads te identificeren in de B2B markt en ze op te volgen. De data die je kan zien is naar mijn weten ongekend, er zijn geen andere tools, zeker niet voor de NL markt die zo accuraat details kan delen van de bedrijven die je website bezoeken.
Website: https://www.leadinfo.com/nl/
Duplicate content
– Siteliner
Dit is een nuttige kosteloze tool die je in staat stelt om je website te scannen op duplicate content intern. Dus wellicht is er inhoud op je website die repetitief is, en met deze tool kun je dat opsporen. Wat noodzakelijk is omdat Google geen fan is van inhoud die weinig unieke toegevoegde waarde kent t.o.v. wat reeds gepubliceerd is.
Website: https://www.siteliner.com/
Laadtijd optimalisatie
– WebPageTest
Dit is mijn favoriete laadtijd analyse tool die helpt om de achilleshiel of bottleneck van de website in kwestie bloot te leggen v.w.b. snelheid website.
Website: https://www.webpagetest.org/