Als webshop vandaag de dag is het cruciaal om prominent zichtbaar te zijn in de zoekresultaten van Google. Er is een grap in de SEO wereld, dat is, de beste plek om een lijk te verstoppen is op de tweede pagina van de zoekresultaten van Google. Beetje morbide natuurlijk, maar het punt is, als webwinkel als je op de tweede pagina staat of nog verder, pagina 3 t/m 10, de kans dat potentiële klanten je vinden is nihil. Daar kan je geen online onderneming op bouwen op zo een vindbaarheid.
De meeste mensen in Nederland vinden vandaag de dag dus producten of diensten via de zoekmachines. En de nummer 1 zoekmachine in Nederland is natuurlijk Google, daar kan niemand over twijfelen. Er zijn een aantal onderdelen van de zoekmachine waar je bewust voor wilt optimaliseren. In de eerste plaats de organische zoekresultaten. Dit zijn zeg maar de echte zoekresultaten van de zoekmachine. Dit noemen we in jargon SEO. Google wilt natuurlijk zelf ook geld verdienen, het is immers een beursgenoteerde Amerikaanse multinational, niet een liefdadigheidsorganisatie. Dus er zijn advertenties doorgaans boven de echte zoekresultaten en onder. Dit noemen we in jargon SEA of gewoon Google Ads (voorheen AdWords). Dan als derde heb je nog Google Mijn Bedrijf of in jargon noemen we dat local. Dat is zeg maar een mapje, dat alleen getoond wordt bij zoekopdrachten met geografische relevantie. Indien je vooral bezig bent op lokaal of internationaal niveau is dit van belang om dit ook te optimaliseren.
Mijn hoofd specialisatie is SEO. Maar tevens kan ik voor jou optimale performance behalen wat betreft de advertenties en lokaal. Maar SEO is vaak de hoofdzaak, het meest belangrijke. Omdat hier de meeste mensen toch naar kijken en op klikken. Daarbij is SEO in principe gratis, het is all you can eat, je betaald niet per klik zoals dat wel zo is met advertenties. Of er nu duizend mensen op jouw zoekresultaat klikken of miljoenen, dat maakt niets uit, de klikken en dus bezoeken zijn kosteloos. Dit is de reden waarom SEO het meest aantrekkelijke kanaal is om voor te optimaliseren.
Het fijne aan het werk als zoekmachine marketing specialist: kennis kun je openlijk kosteloos delen. Indien je toch nog twijfels hebt, kun je geheel kosteloos en vrijblijvend een audit rapport aanvragen of een consultatie van een half uur tot een uur over telefoon of Skype. Klik op onderstaande afbeelding om de audit op maat aan te vragen:
Samenvattend de voordelen van samenwerken met mij als zoekmachine marketing specialist:
– Expert in opboksen tegen ‘de grote jongens’ met MKB Nederland in competitieve niches
– Geen tierelantijntjes en franjes: pure internet marketing werkzaamheden, nul bezigheidstherapie
– Laagste reële uurtarief van Nederland: 12.50 Euro
– Holistische ondersteuning op alle vlakken: zoekwoorden onderzoek, linkprofiel ontwikkeling, on-page optimalisatie, Google Ads, Facebook Ads enzovoort.
– Toegankelijk: geen jargon en technische bla bla, alles in Jip en Janneke taal
Kortom, ben je op zoek naar een zoekmachine marketing specialist, anders dan de vele andere partijen in Nederland: neem vandaag nog contact op, dan kan ik beginnen met me beraden over de online mogelijkheden van jouw webshop.