Een campagne of een veldtocht is oorspronkelijk een term uit de militaire wereld. Tevens wordt de term gebruikt in de advertentie en marketing wereld. Het leger en online marketing hebben enkele raakvlakken met elkaar.

Kapitalistische realiteit: strijd door schaarste

In het meest positieve geval zijn er 10 plekjes op de eerste pagina van de zoekresultaten. Er is inherent schaarste. Dit betekent dat als een zoekwoord er ook maar een beetje toe doet, financieel gezien, qua prestige, dat er immense concurrentie zal zijn. Eén van de industrieën waar wij in actief zijn is bijvoorbeeld iPhone accessoires. Je ziet daar honderden, zo niet duizenden Nederlandse webwinkels die in principe dezelfde producten verkopen voor min of meer dezelfde prijs. Ook de websites zien er vergelijkbaar uit. In zo een situatie vechten webwinkels elkaar de tent uit, om maar bij die beste 5 te mogen staan voor zoektermen als ‘iPhone hoesjes’. Sta je op de tweede pagina of lager? Dan kun je bij wijze van spreken al faillissement aanvragen.

Wat is het verschil met een ‘SEO abonnement‘? In principe is er altijd wel werk aan de winkel op SEO vlak. Over tijd sluipen er gebroken links in, Google algoritmes veranderen, competitie wordt heviger. Bij het abonnement werken we iedere maand weer aan de algehele SEO performance van jouw website. In principe is dat doorlopend, al kan een abonnement ieder moment per direct opgezegd worden.

Bij een campagne hebben we een specifiek doel dat we willen behalen binnen een gegeven tijdperiode (zeg 6 maanden tot 1 jaar). Bijvoorbeeld, om de top 5 te bereiken voor een specifieke keyword voor een specifieke deadline. Bij een campagne, zal ik, Romano Groenewoud, alles uit de kast halen, om binnen de gegeven tijd met de beschikbare middelen dit doel te behalen.

Iedere succesvolle SEO campagne begint in ieder geval met de kosteloze en geheel vrijblijvende audit. Hier gaan we eerst toetsen of de missie überhaupt kans van slagen heeft. Zo ja, wat voor budget is vereist en hoe lang gaat het duren? Aanmelden kan hier.

Na ontvangst aanmelding zal ik je direct een ETA (verwachte levertijd) laten weten. Alsmede, zend ik je een voorbeeld bulletin, zodat je een beetje kunt zien hoe ik doorgaans te werk ga bij zo een kosteloze en vrijblijvende audit.
—————————————————————————————————————————–

Note: deze landingspagina heeft een ‘militair tintje’. Gezien de term ‘campagne’ en de hevige competitie vandaag de dag online leek me dit een toepasselijke metafoor. Maar laat duidelijk zijn dat de ‘SEOgeek’ een pacifistisch wezen is en op geen enkele wijze oorlog wilt verheerlijken. Het gaat er misschien hevig aan toe achter de schermen van de zoekresultaten van Google, maar in geen geval zullen er doden vallen.

Ondersteunend leesmateriaal:

SEO versus SEA campagne