Net begonnen met je online onderneming maar zie je door de bomen het bos niet meer wat betreft online marketing mogelijkheden? Of ben je juist al een tijdje bezig maar kom je maar niet verder in de organische zoekresultaten en lijk je te hikken tegen een onzichtbaar plafond? Tijd voor een SEO consult.

Maar niet een zomaar een SEO consult van de eerste beste. Want zeg nou zelf. Zou jij financieel advies aannemen van iemand die constant rood staat? Of dating advies aannemen van iemand die zijn hele leven al single is? Nee natuurlijk niet. En hetzelfde met SEO natuurlijk. In principe mag en kan iedereen zichzelf SEO specialist noemen. Het is geen beschermd vakgebied zoals de advocatuur dat wel is. SEO specialisten zonder echte expertise schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond. Maar idealiter wil je een consult ontvangen van een expert die zelf ook hoog in de zoekresultaten prijkt.

Zonder mijzelf op de borst te willen kloppen, dat ben ik. Deze pagina heb je zeer waarschijnlijk gevonden door middel van een Google zoekopdracht via de organische zoekresultaten. Betaald adverteren doe ik namelijk niet. Mijn hele business is gebaseerd op website optimalisatie. Door de juiste optimalisatie ontving ik mijn klanten en projecten. Ik val mensen niet lastig met advertenties offline noch online. Dat is wat SEO echt is, in jargon Seth Godin noemt dit ook wel inbound marketing. De marketing via advertenties noemt hij interruptie marketing, omdat je mensen stoort in waar ze mee bezig waren. Ik rangschik met mijn website bovenaan Google voor tal van competitieve online marketing en SEO dienstverlening zoekwoorden. En dat doe ik als eenpitter, met een beperkt budget. Dat is ook een belangrijk onderscheid. Sommige partijen kunnen wel top resultaten voor je bereiken maar alleen door duizenden Euro’s budget rond te smijten. Bij mij staat voorop de Return on Investment. Dus we willen zo verstandig mogelijk met jouw marketing budget omgaan. Vergelijk het met voetbal clubs. Als je een budget hebt van honderden miljoenen om spelers te kopen, kan iedereen wel kampioen worden in principe. Maar des te knapper is om met bescheiden middelen een ongekende prestatie neer te zetten. Dat laatste motiveert mij enorm. Ja het is mogelijk om voor specifieke termen de grootmachten zoals Coolblue en Bol.com te verslaan als je weet wat je doet.

Wat kost dat dan? Is de volgende vraag, toch wel een beetje een ‘Nederlandse vraag’. Dat valt wel mee. Omdat ik freelance werk vanuit huis, en soms vanuit landen met lagere levensonderhoud kan ik mijn kosten uitermate laag houden. Ik hanteer een uurtarief van 12.5 voor consult in abonnement vorm. En voor eenmalige consult, 25 Euro/uur. Of je kunt simpelweg een lite rapport aanvragen van 200 Euro (dus 8 uur kwalitatief inhoudelijk werk) of de volledige variant van 400 Euro exclusief BTW. Naast rapportage middels Word/PDF is het natuurlijk ook mogelijk om de inzichten te bespreken over Skype of reguliere telefoon.