Tegenwoordig vinden we producten en diensten die we willen afnemen toch voornamelijk online. En vrijwel al onze internet sessies beginnen toch bij Google. Zeker wanneer het gaat om een probleem of verlangen. Niet vindbaar zijn in Google is een ramp voor iedere website eigenaar. Het is een beetje als een leuk restaurant te midden van een zielloos industrie terrein. Een top notering in Google is daarentegen te vergelijken met een prominente plaats in de hoofdstraat, hier ga je sowieso gezien worden en aandacht krijgen. Daar wil je dus zijn als website eigenaar.
Het probleem is, dat Google is nogal complex. Google medewerkers hebben zelf aangegeven dat ze vandaag de dag maar liefst 200+ verschillen rangschikking factoren inzetten om websites op te wikken en wegen. Gemiddeld veranderen de Google algoritmes wel 2 – 3 keer per dag (!).
Als outsider is het vrijwel onmogelijk om hier een vinger aan de pols te krijgen. Daar moet je echt een toegewijde Google kenner voor zijn, een Google expert. Iemand die dagelijks tientallen artikelen vakliteratuur tot zich neemt. Iemand die zelf ook testen en experimenten uitvoert en over rapporteert. Iemand die bewezen heeft websites voor tal van verschillende zoektermen hoog in de zoekresultaten te kunnen krijgen.
Zonder mijzelf op de borst te willen kloppen, ik ben zo een expert. Ik ben ruim tien jaar actief als zijnde ‘SEO expert’ voor Nederlandse ondernemingen. Ik ondersteun mijn klanten om hoog te komen in Google. Ik heb dus veel praktijkervaring. Indien je op zoek bent naar een Google expert die daad bij raad voegt en jouw website naar de topposities in Google kan brengen, neem dan contact op.
Alsmede, heb ik natuurlijk door de jaren heen diepe kennis verworven omtrent Google en haar algoritmes. Ik schrijf hier geregeld over voor prominente vak publicaties zoals Frankwatching, Emerce en Marketingfacts en nog een aantal online marketing gerelateerde uitgaven. Indien je op zoek bent naar een Google expert voor een interview, om te schrijven voor jouw magazine of blog, neem tevens contact op via om dit te bespreken.