Google is vandaag de dag eigenlijk het meest krachtige wapen in het arsenaal van een marketeer. Met verschillende tools kunnen we precies zien wat de problemen en verlangens van mensen zijn en hoe zij dit formuleren. Deze verlangens en/of problemen kunnen wij vervolgens beantwoorden en vervullen met onze website. In de geschiedenis van het vakgebied marketing hebben we nog nooit zoveel waardevolle data en inzichten in de psyche van de doelgroep gehad.

Alleen al om die reden is het vaak de moeite waard om een Google marketing bureau in te zetten. Maar daarnaast, volgens marketing genie Seth Godin is inbound marketing, waarvan zoekmachine marketing het voornaamste kanaal is, de enigste vorm van marketing overgebleven. Seth onderscheidt 2 vormen van marketing, interruptie marketing en organische marketing. Interruptie marketing is de type marketing waar we allemaal mee gebombardeerd worden is ons dagelijks leven, radio spotjes, TV commercials, print advertenties in krant en magazine, billboards, noem het maar op. Deze vormen van marketing en promotie storen de mensen als het ware. Bij organische marketing, echter, is de persoon actief op zoek naar wat jij aan te bieden hebt. Indien iemand googelt, ‘overhemd kopen’ en jij bent een herenmode zaak, en jij verschijnt prominent in de Google zoekresultaten, dan vinden klanten jou i.p.v. dat je ze lastig valt. Een hele andere, en voor velen fijnere benadering.

Maar bovenaan de organische zoekresultaten van Google komen is makkelijker gezegd dan gedaan. Ja ook in de zoekmachine is interruptie marketing mogelijk. Je kunt adverteren en dan ben je direct zichtbaar. Maar veel zoekmachine gebruikers weten dit, of voelen intuïtief aan dat de betaalde vermeldingen doorgaans van lagere kwaliteit zijn. Hoog komen in de organische of wat je ook wel kunt zien als de echte zoekresultaten is een kunst op zich en hier wil je doorgaans een Google marketing bureau voor inzetten.

Wij hebben al meer dan een decennium ervaring met optimaliseren van websites voor Google. Onze specialiteit is om met bescheiden middelen bovenaan Google te komen, zelfs voor competitieve zoektermen met concurrentie van grootmachten zoals Bol.com. Neem contact op voor een kosteloos en vrijblijvend voorproefje van onze kennis.