Op zoek naar hulp bij SEO om je website een boost te geven v.w.b. de online vindbaarheid? Dan ben je hier aan het juiste adres. Met SEOgeek bieden we drie SEO pakketten aan die iedere website, in welk thema, taal/land dan ook, aan betere posities in de organische Google zoekresultaten kan helpen.

Al de werkzaamheden beschreven in de pakketten worden door ondergetekende persoonlijk uitgevoerd. Niets wordt uitbesteed bijv. aan lagere lonen landen zoals India e.d. Dit zijn hoogwaardige SEO werkzaamheden die op duurzame wijze zichzelf over tijd zullen terugverdienen. Onmisbaar voor iedere nieuwe website, of wanneer je net bent overgestapt naar een nieuw webdesign of wanneer je simpelweg ontevreden bent met de huidige performance.

Eenmalige hulp bij SEO

Deze zijn ideaal als je een nieuwe website begint, of momenteel met je huidige website tegen een onzichtbaar plafond lijkt te hikken en je wel een boost kunt gebruiken.

OnderdelenInstap (€100)Medium (€250)All-in (€400)
Google Analytics (koppelen en instellen)
Google Search Console - koppelen en instellen
Google Mijn Bedrijf - koppelen en instellen
Google Maps vermelding - koppelen en instellen
Sitemap koppelen Google Search Console
Instellen SEO meta-instellingen
On-page SEO
X
Technische SEO
X
Linkprofiel ontwikkelingX
Local SEO
X
Mobile SEO
XX
Diepgaand Zoekwoordenonderzoek
XX
Afbeelding optimalisatie
XX
Gebroken links (intern + extern) correctie
XX
Competitie analyse
XX
SEO rapportage

Doorlopende hulp bij SEO

Dan zijn er ook nog maandelijkse abonnementen. Deze kun je maandelijks opzeggen. Dus geen contracten. Je zit nergens aan vast. Ideaal voor als je je website over tijd wilt laten doen blijven groeien en je een professional nodig hebt die hier op toe ziet. SEO succes is immers een marathon en geen sprint. Het is net als een fit gezond lichaam bereiken en naar de sportschool gaan. Het vereist continue toewijding. Echter, wanneer je je doelstelling bereikt hebt is het een kwestie van onderhouden en kan het afgenomen uren aantal naar beneden bijgesteld worden.

Mate van CompetitieMetrieken Competitie AnalyseVoorbeeldenGeraamde Maandelijkse Kosten Holistische All-In Campagne
Zwakke Competitie Eerste Pagina Resultaten Gemiddelde Majestic TrustFlow 0 - 10Verkoper van obscure Japanse manga stripboeken, lokale loodgieter of schilder in Nederlands of Belgisch dorp.Rond de €200 - 300/maand exclusief BTW
Medium Competitie Eerste Pagina Resultaten Gemiddelde Majestic TrustFlow 10 - 30MKB Nederland. Webwinkels in niches als kleding, auto (accessoires) en interieur.Rond de €300 - 500/maand exclusief BTW
Sterke Competitie Eerste Pagina Resultaten Gemiddelde Majestic TrustFlow 30 - 100Advocatenkantoren, (ooglaser) klinieken, diensten in de grote steden.Vanaf €500/maand exclusief BTW

Geen idee wat je moet kiezen? Neem kosteloos en vrijblijvend contact op. Sparren is altijd gratis. Druk op de oranje knop rechtsboven.

Waarom hulp bij SEO?

SEO is een vak apart. En de kans bestaat dat het jouw passie niet is. Of dat je er simpelweg geen tijd voor hebt.

Wat kost hulp bij SEO?

Uiteraard kunnen de kosten van de SEO dienstverlening niet te hoog liggen, indien je zelf ook nog winst wilt kunnen pakken. En dat is nu juist waar schoen wringt vooral in Nederland is het lastig om betaalbare SEO diensten te kunnen vinden.

Het huidige actuele uurtarief is: 12.50 per uur. Hoeveel uren ik nodig heb? Dat is koffiedik kijken. Maar als je input kunt delen, dan kan ik een inschatting maken, een range aan aantal uren dat ik nodig zal hebben en zodoende een totaalprijs. De kosten zullen nooit hoger uitvallen dan vooraf overeengekomen.

Wat heb ik nodig om van start te gaan? En wat is de werkwijze?

Een top 5 – 10, van meest belangrijke focus thema’s t.b.v. SEO.

Eventueel naar welke concurrenten wil je dat ik een kijkje neem met mijn analyse tools. Optioneel kun je documenten aanleveren met achtergrond informatie over jullie producten en/of diensten.

Het komt neer op de volgende vragen:

– Welke onderwerpen zijn het meest belangrijk op de huidige website?

– Welke actie wilt men dat bezoekers uiteindelijk nemen op de website na het landen
en doornemen van de inhoud?

– Wie zijn (in)directe concurrenten (noem er 1 tot 5)?
Welke partijen ziet men vaak prominent online waar men eigenlijk graag zelf zou willen staan met de website?

– Over welke onderwerpen wilt men nog gaan schrijven of voor welke producten en/of diensten wilt men nog een pagina aanmaken?

Maandelijks zal een SEO rapport geleverd worden

Dit verslag bestaat uit de volgende onderdelen,

  1. Proces (welke werkzaamheden zijn verricht de afgelopen maand)
  2. Zoekresultaten rangschikking momentopname (rangschikkingen overzicht voor meest belangrijke zoektermen)
  3. Evaluatie (verklaring zoekresultaten rangschikking m.b.t. de werkzaamheden en externe ontwikkelingen zoals bijv. Google algoritme updates)
  4. Volgende periode (wat staat er nog op de to do, hoe kunnen we inspelen op toekomstige ontwikkelingen)

V.w.b. de zoekresultaten rangschikking monitoring, de zoekwoorden zal ik naar eigen inzicht verzamelen en toevoegen aan de tool die ik hiervoor gebruik.

Ja, het is ook mogelijk gemiddelde posities te zien in Google Search Console, maar vind ikzelf minder handig in gebruik.
Met de rangschikking tool kunnen we ook beter en eenvoudiger vergelijken van maand tot maand.
Bij aanvang zal een nulmeting aangeleverd worden.

Hoe lang duurt het voordat er resultaat geboekt zal worden met SEO?

Dat verschilt per traject, en hangt af van factoren zoals:

– Wat is de huidige staat van online marketing van de website(s) in kwestie?

– Intensiteit competitie van het vakgebied / thema / industrie waar men in actief is

– Doelstellingen

– Kanalen die ingezet gaan worden

Zoekmachine optimalisatie (SEO) werkzaamheden laten in de regel langer op zich wachten v.w.b. resultaat dan zoekmachine adverteren. Het duurt wel even voordat Google alle verbeteringen opmerkt, oppikt en de organische zoekresultaten naar gelang aanpast. Doorgaans zien we na 3 tot 6 maanden bevredigende resultaten. Bij zoekmachine adverteren (SEA) gaat dit doorgaans sneller: wie betaalt, bepaalt immers. Maar goed, dan is het de kunst om zoveel mogelijk Return on Investment te behalen uit de advertentie uitgaven.

In de regel, organische kanalen zoals SEO en de organische zijde van sociale media, duurt langer om de vruchten van inspanningen te plukken en vereist dus meer geduld dan betaalde (Pay per click) kanalen zoals Google Ads, Facebook Advertising enz.

Welke tools gebruik je voor SEO?

Op de tools is zeker niet bespaard: ik maak gebruik van zowel Ahrefs als Majestic, twee van de hoogst aangeprezen online marketing tools. Deze zullen in tandem ingezet worden om jouw website(s) te optimaliseren voor het web en zodoende online vindbaarheid proof te maken.

Hoe worden de werkzaamheden opgeleverd?

Alles is maatwerk. Aan jou de keus, wat jij prefereert.

Binnen welk termijn worden SEO rapporten opgeleverd?

Er is een maandelijks rapportagemoment. Tussentijds kunnen er (video)bellen afspraken gemaakt worden.