Ben je een webdesigner, grafisch ontwerper, Google Ads specialist, of eigenaar van een onlinemarketing of reclamebureau dan kan je in de situatie komen dat jouw klanten vragen of je ook “linkbuilding er even bij kan doen”.

Immers iedere klant, wilt goed zichtbaar en vindbaar zijn online. En eerlijk gezegd, Google is nog steeds de meest voorname manier waarop klanten producten of dienstverleners vinden.

Waarom linkbuilding uitbesteden voor klanten?

Linkbuilding is een vak apart. En de kans bestaat dat het jouw passie niet is. Of dat je er simpelweg geen tijd voor hebt. In dat soort gevallen is whitelabel linkbuilding ideaal. Je kunt de klant toch helpen met solide transparante dienstverlening en niet onbelangrijk tastbare resultaten.

Wat kost linkbuilding uitbesteden voor klanten?

Uiteraard kunnen de kosten van de linkbuilding dienstverlening niet te hoog liggen, indien je zelf ook nog marge wilt kunnen pakken. En dat is nu juist waar schoen wringt vooral in Nederland is het lastig om betaalbare linkbuilding diensten te kunnen vinden.

Het huidige actuele uurtarief is: 12.50 per uur. Hoeveel uren ik nodig heb? Dat is koffiedik kijken. Maar als je input kunt delen, dan kan ik een inschatting maken, een range aan aantal uren dat ik nodig zal hebben en zodoende een totaalprijs. De kosten zullen nooit hoger uitvallen dan vooraf overeengekomen.

Wat heb ik nodig om van start te gaan? En wat is de werkwijze?

Een top 5 – 10, van meest belangrijke focus thema’s t.b.v. online vindbaarheid.

Eventueel naar welke concurrenten wil je dat ik een kijkje neem met mijn analyse tools.

Het komt neer op de volgende vragen:

– Welke onderwerpen zijn het meest belangrijk op de huidige website?

– Welke actie wilt men dat bezoekers uiteindelijk nemen op de website na het landen
en doornemen van de inhoud?

– Wie zijn (in)directe concurrenten (noem er 1 tot 5)?
Welke partijen ziet men vaak prominent online waar men eigenlijk graag zelf zou willen staan met de website?

– Over welke onderwerpen wilt men nog gaan schrijven of voor welke producten en/of diensten wilt men nog een pagina aanmaken?

Maandelijks zal een SEO rapport geleverd worden

Dit verslag bestaat uit de volgende onderdelen,

  1. Proces (welke werkzaamheden zijn verricht de afgelopen maand)
  2. Zoekresultaten rangschikking momentopname (rangschikkingen overzicht voor meest belangrijke zoektermen)
  3. Evaluatie (verklaring zoekresultaten rangschikking m.b.t. de werkzaamheden en externe ontwikkelingen zoals bijv. Google algoritme updates)
  4. Volgende periode (wat staat er nog op de to do, hoe kunnen we inspelen op toekomstige ontwikkelingen)

Hoe lang duurt het voordat er resultaat geboekt zal worden met linkbuilding?

Dat verschilt per traject, en hangt af van factoren zoals:

– Wat is de huidige staat van het linkprofiel van de website(s) in kwestie?

– Intensiteit competitie van het vakgebied / thema / industrie waar men in actief is

– Doelstellingen

Welke tools gebruik je voor linkbuilding?

Op de tools is zeker niet bespaard: ik maak gebruik van zowel Ahrefs als Majestic, twee van de hoogst aangeprezen link analyse tools. Deze zullen in tandem ingezet worden om de beste link promotie kansen te vinden.

Hoe worden de werkzaamheden opgeleverd?

Alles is maatwerk. Aan jou de keus, wat jij prefereert.

Binnen welk termijn worden linkbuilding rapporten opgeleverd?

Er is een maandelijks rapportagemoment.