Marketing verplaatst zich steeds meer online. En niet zonder reden. Online is alles beter te meten. En meten is weten. Dankzij alle tools die o.a. Google en Facebook ons ter beschikking stellen is het mogelijk geworden om tot op de cent na te zien welke marketing campagnes werken en welke beter de nek omgedraaid kunnen worden.

Dit kost echter wel veel tijd en energie. Het is echt nerd werk als het ware. Uren, dagenlang naar grafieken en Excel sheets staren en daar inzichten uit trachten te verwerven die ingezet kunnen worden om de marketing van jouw bedrijf te optimaliseren. Daar heb je echt een analytische geest voor nodig. Een marketing nerd als het ware.

Wanneer je marketing uit handen geeft aan SEOgeek dan beloof ik dat jij als ondernemer nooit meer jezelf hoeft te verliezen in het doolhof dat Google Analytics heet. Of in de weer te zijn met zoekmachine marketing tools zoals Ahrefs en SEMrush. Dat is mijn bezigheid, en ik zal terug komen naar jou met concrete actiepunten die ik ook voor je kan doorvoeren gelijk.

Ik kan in principe ondersteunen v.w.b. alle vormen van online marketing: zoekmachines, sociale media en e-mail. Maar mijn hoofdkracht ligt in de zoekmachine marketing. Mijns inziens het meest belangrijk vandaag de dag voor MKB is goed gevonden worden bij relevante zoekopdrachten in Google. Mensen zijn al op zoek naar jouw product of service. En zij vinden jou als het ware op hun pad. Dit noemt men ook wel inbound marketing. En volgens marketing legende Seth Godin is dit de enige vorm van marketing overgebleven. Dit in scherp contrast tot zogenaamde interruptie marketing waarbij je mensen lastig valt met advertenties in traditionele offline media zoals kranten, radio en TV.