Ben je een webdesigner, web development bureau of andere online professional en krijg je steeds vaker de vraag van jouw klanten: hoe komt mijn website hoog in Google? En/of kun jij dit voor mij doen? Dan kan het interessant zijn om SEO als extra dienst aan te bieden.

Maar, een effectieve SEO dienst is niet zomaar iets dat je erbij doet. Het is een vakgebied op zich, met vele nuances en geavanceerde technieken die studie en praktijkervaring vereisen. Een slagvaardige SEO service aanbieden als extraatje is dus makkelijker gezegd dan gedaan.

Maar wat nu, als je private label SEO kunt afnemen bij een ervaren doorgewinterde SEO specialist? Helaas is het zo dat veel (competente) SEO specialisten in Nederland een hoog uurtarief hanteren, in de ranges 50 tot 75 Euro per uur en soms zelfs ten noorden daarvan.

Op die wijze kun je geen succesvolle SEO dienst aanbieden en tegelijkertijd marge meepakken. Je zou waarschijnlijk break even draaien of zelfs verlies draaien!

Wat is private label SEO?

Private label SEO omvat zoekmachine optimalisatie dienstverlening uitgevoerd en gerapporteerd zonder vermeld is wie precies de werkzaamheden uitgevoerd heeft. Een praktisch voorbeeld is dat op de maandelijkse SEO rapportage bijv. geen logo te zien is van de producent, of andere informatie die terug te leiden is tot een specifieke leverancier.

Vergelijk het met een ghostwriter. De ghostwriter schrijft een boek, speech of andere vorm van communicatie, maar blijft achter het toneel. Een bekend (en druk) persoon past vervolgens e.e.a. aan en publiceert het werk onder de eigen naam.

Hier is niets mis mee, en alle betrokken partijen worden hier beter van. De klant ontvangt kwalitatieve SEO dienst verlening, er is extra werkgelegenheid voor de SEO specialist, en jij als webdesigner of andere web professional pakt marge mee. Een win-win-win.

Wat kost private label SEO?

Zoals eerder aangegeven is het in Nederland helaas lastig om een private label SEO-optimalisatie dienst te vinden waar genoeg ruimte is om marge op te plakken.

Mijn persoonlijke missie is om kwalitatieve maatwerk SEO dienstverlening betaalbaar toegankelijk te maken voor ZZP en MKB.

Het maakt daar voor mij niet uit of ik direct contact heb met de klant of dat jij hier tussen zit. Ik werk reeds voor verscheidene webdesign en online marketing bureaus in deze capaciteit.

Houd er wel rekening mee dat alle werkzaamheden persoonlijk door ondergetekende uitgevoerd worden (dus niet door een stagiair o.i.d.). Dit heeft als voordeel dat alles onder 1 kap is, en je altijd op mij kunt vertrouwen als aanspreekpunt. Maar de keerzijde is dat je niet direct al jouw klanten hier kunt neerleggen. Meestal begin ik met 2 – 3 projecten voor een opdrachtgever. Ook om kennis te maken, zien of de samenwerking vlot aan beide zijdes.

Evt. kan later in overleg het aantal projecten waar ik aan werk worden verhoogd.