Ben je een webdesigner, grafisch ontwerper, Google Ads specialist, of eigenaar van een online marketing of reclamebureau dan kan je in de situatie komen dat jouw klanten vragen of je ook “SEO er even bij kan doen”.

Immers iedere klant, wilt goed zichtbaar en vindbaar zijn online. En eerlijk gezegd, Google is nog steeds de meest voorname manier waarop klanten producten of dienstverleners vinden.

Waarom SEO uitbesteden voor klanten?

SEO is een vak apart. En de kans bestaat dat het jouw passie niet is. Of dat je er simpelweg geen tijd voor hebt. In dat soort gevallen is whitelabel SEO ideaal. Je kunt de klant toch helpen met solide transparante SEO dienstverlening en niet onbelangrijk tastbare resultaten.

SEO uitbesteden voor klanten

Wat kost SEO uitbesteden voor klanten?

Uiteraard kunnen de kosten van de SEO dienstverlening niet te hoog liggen, indien je zelf ook nog marge wilt kunnen pakken. En dat is nu juist waar schoen wringt vooral in Nederland is het lastig om betaalbare SEO diensten te kunnen vinden.

Het huidige actuele uurtarief is: 12.50 per uur. Hoeveel uren ik nodig heb? Dat is koffiedik kijken. Maar als je input kunt delen, dan kan ik een inschatting maken, een range aan aantal uren dat ik nodig zal hebben en zodoende een totaalprijs. De kosten zullen nooit hoger uitvallen dan vooraf overeengekomen.

Wat heb ik nodig om van start te gaan? En wat is de werkwijze?

Een top 5 – 10, van meest belangrijke focus thema’s t.b.v. online vindbaarheid.

Het komt neer op de volgende vragen:

– Welke onderwerpen zijn het meest belangrijk op de huidige website?

– Welke actie wilt men dat bezoekers uiteindelijk nemen op de website na het landen
en doornemen van de inhoud?

– Wie zijn (in)directe concurrenten (noem er 1 tot 5)?
Welke partijen ziet men vaak prominent online waar men eigenlijk graag zelf zou willen staan met de website?

– Over welke onderwerpen wilt men nog gaan schrijven of voor welke producten en/of diensten wilt men nog een pagina aanmaken?

Maandelijks zal een SEO rapport geleverd worden

Dit verslag bestaat uit de volgende onderdelen,

  1. Proces (welke werkzaamheden zijn verricht de afgelopen maand)
  2. Zoekresultaten rangschikking momentopname (rangschikkingen overzicht voor meest belangrijke zoektermen)
  3. Evaluatie (verklaring zoekresultaten rangschikking m.b.t. de werkzaamheden en externe ontwikkelingen zoals bijv. Google algoritme updates)
  4. Volgende periode (wat staat er nog op de to do, hoe kunnen we inspelen op toekomstige ontwikkelingen)

Hoe lang duurt het voordat er resultaat geboekt zal worden met SEO?

Dat verschilt per traject, en hangt af van factoren zoals:

– Wat is de huidige staat van online marketing van de website(s) in kwestie?

– Intensiteit competitie van het vakgebied / thema / industrie waar men in actief is

– Doelstellingen

Welke tools gebruik je voor SEO?

Op de tools is zeker niet bespaard: ik maak gebruik van zowel Ahrefs als SEMrush, twee van de hoogst aangeprezen online marketing tools. Deze zullen in tandem ingezet worden om de websites van jouw klanten te optimaliseren voor het web en zodoende online vindbaarheid proof te maken.

Hoe worden de werkzaamheden opgeleverd?

Alles is maatwerk. Aan jou de keus, wat jij prefereert.

Belangrijk om te weten is dat rapporten white label vervaardigd worden.

Dat betekent dat de afkomst niet te achterhalen is voor jouw klanten.

Evt. kan en mag je je eigen merknaam erop plakken. Dit kun je vergelijken met ghostwriters die stukken schrijven, waar vervolgens een bekende auteur zijn of haar naam aan verbindt.

Binnen welk termijn worden SEO rapporten opgeleverd?

Er is een maandelijks rapportagemoment. Tussentijds kunnen er (video)bellen afspraken gemaakt worden.