Wil je met je webshop de grens over naar Engeland. Ik kan je helpen om hoge posities te verwerven in de organische zoekresultaten van Google.co.uk. Voor meerdere klanten heb ik al kop posities kunnen behalen in competitieve industrieën variërend van interieur tot auto.
Waar dien je rekening mee te houden met een SEO UK campagne?
Er zijn een paar obstakels op weg naar Angelsaksisch SEO succes:
– Taal
Dat ze Engels spreken, lezen en schrijven in Engeland en andere landen in de UK, dat is een open deur natuurlijk. Maar belangrijk om in ogenschouw te nemen zijn de details, de nuances in taal. Denk bijv. aan spelling verschillen tussen Amerikaans Engels en Brits Engels. Bijv. de Britten schrijven colour, NIET color. Lijkt pietluttig, maar maakt toch een slechte indruk op Britse website bezoekers als je color schrijft, komt wellicht wat dommig over op ze. Daarbij zoeken de Britten ook vaker op die spelling, colour, dus ook qua SEO optimalisatie is het niet helemaal optimaal.
Denk verder ook aan andere benamingen voor hetzelfde. Ben je actief in de reizen branche dan dien je het binnen je website inhoud en instellingen te hebben over holiday, NIET vacation. In de kleding industrie wil je vermelding maken van trousers i.p.v. pants.
– Hreflang tags
Dit is een code die bezoekers niet zien, maar zoekmachines wél. Het verteld Google, welke website pagina bedoeld is voor welke doelgroep. Je denkt wellicht is het voor Google niet duidelijk genoeg dat we een aparte website hebben op een .co.uk domein in de Engelse taal? In veel gevallen is dat inderdaad afdoende, maar best practice is het zeker niet om geen hreflang tags aan te voeren. Het kan in potentie enorme problemen veroorzaken, waarbij een variant van de pagina totaal onvindbaar wordt omdat Google denkt dat het plagiaat is. Indien je een .com website hanteert voor de Amerikaanse markt, en een co.uk voor de Britse markt, dan kan het laken van hreflang tags desastreuze gevolgen hebben. Indien het gaat om een .nl website en een .co.uk website, in dat geval kan het vaak wel door de beugel omdat de taal zo anders is.
– Valuta
Logisch, je dient GBP, de Britse pond, te hanteren op een .co.uk website. Heeft verder niet zo veel te maken met SEO echter.
– Verwijzingen van Britse websites
Om gezien te worden als een vertrouwen waardige website heb je verwijzingen nodigen van derde websites. Om een .co.uk website goed uit de verf te doen laten komen in de Britse variant van Google zouden dit idealiter verwijzingen zijn komend van andere Britse websites.
Het is niet ondenkbaar dat een Nederlandse website linkt naar een Britse website en vice versa. En Google weet dit, en het is geen probleem wanneer dit gebeurd, en er kan zo zelfs wat link waarde en dus autoriteit doorgegeven worden. Maar de gouden standaard is en blijft toch UK links. Dit is het meest lastige aspect van de grens overgaan qua SEO. Omdat je waarschijnlijk geen overzicht hebt van de markt daar of contacten door wie je aan dit soort gewenste verwijzingen zou kunnen komen. Daar ligt mijn kracht, ik heb overzicht van de beste deals en mogelijkheden qua linkprofiel ontwikkeling in Groot Brittannië en kan je daar dus de juiste weg wijzen, de juiste investeringen verrichten om zodoende op budget vriendelijke wijze de website snel hoger in Google.co.uk te doen laten komen.
Ik kan je ondersteunen om zowel nationaal te rangschikken in de top posities van Google.co.uk als lokaal. Met nationaal kun je denken aan zoektermen als ‘Buy pendant lighting online’. Het maakt hierbij niet uit de locatie van de zoeker of deze nu in Southampton zich bevindt of in Edinburgh. Een lokale term is iets als ‘Plumbing Manchester’ of ‘Solicitor Plymouth’. Lokale SEO is weer net wat anders qua werkzaamheden maar ook daarbij kan ik van dienst zijn. Bijvoorbeeld de volgende steden/diensten:
– SEO Londen
– SEO Birmingham
– SEO Glasgow
– SEO Sheffield
– SEO Edinburgh
– SEO Liverpool
– SEO Manchester
– SEO Leeds
– SEO Bristol
– SEO Leicester
– SEO Cardiff
– SEO Belfast
Wanneer je op zoek bent naar betere online vertegenwoordiging in Engeland middels zoekmachine Google, dan ben je hier dus zeker aan het juiste adres.