Adverteren en marketing in offline media wordt steeds duurder. Denk aan de duizelingwekkende bedragen die je hoort omtrent een TV spotje tonen prime time. En daarbij ook nog te bedenken dat de meeste ontvangers van deze reclame boodschap er in de eerste plaats geeneens op zitten te wachten!

Hoe veel beter is webmarketing dan? Met web marketing doelt men doorgaans met name op Google. Want Google speelt toch wel een vrij centrale rol op het wereldwijde web. Vrijwel al onze internet activiteit begint hier.

Het mooie aan web marketing via Google is het volgende. Wanneer iemand zoekt binnen Google, is hij of zij al op zoek naar een oplossing voor zijn of haar probleem of verlangen. Dit in tegenstelling tot andere vormen van marketing, waarbij de ontvanger eigenlijk gestoord wordt, zoals een radio commercial. Seth Godin, een bekend marketing genie uit de VS noemt dat soort marketing ook wel interruptie marketing. Je valt mensen lastig met een boodschap. Wellicht dat ze er interesse in hebben, waarschijnlijk NIET.

Bij web marketing kun je zo verfijnd targeten dat dit niet het geval is: je bereikt alleen die mensen die interesse hebben in jouw product of dienst. Daarbij vallen de kosten van een gemiddelde web marketing campagne in het niet bij wat je offline zou betalen voor promotie via krant, magazine, bushokje, radio of TV. En je krijgt vrij accurate data erbij, dus je kunt precies zien wat werkt en wat niet.

Web marketing middels, zoekmachine optimalisatie van uw website en/of adverteren in de zoekmachine resultaten is dus de way to go vandaag de dag. Ik kan u hierbij helpen om een efficiënte web marketing campagne te realiseren die zichzelf dubbel en dwars terugbetaald.