Je hebt een webdesign bureau of je runt wellicht een marketing of full service internetbureau en je wilt dat je klanten direct goed gevonden worden in Google. Want wat is nu een website die niet gevonden wordt? Dat kun je eigenlijk niet meer afleveren vandaag de dag. Een website die niet vindbaar is in Google is als een restaurant in het midden van de woestijn, is vrij zinloos.

Alleen dat zoekmachine optimalisatie is nogal een complex vakgebied. Google zet nu al meer dan 200 rangschikking factoren in, in het samenstellen van de organische zoekresultaten. En dagelijks voert zij gemiddeld wel twee tot drie aanpassingen door, aan de werking van haar zoekmachine. Dit is eigenlijk realistisch gezien niet bij te houden als niet-SEO-fanatiekeling. Daarom ga je dus op zoek naar een zoekmachine optimalisatie specialist. Want schoenmaker houdt je bij je leest.

Maar je wilt wel dat deze partner voldoet aan een aantal criteria, namelijk:

a) Bewezen resultaten

Zoekmachine optimalisatie is géén beschermd vakgebied zoals het geval is in de medische en legale wereld. Iedereen kan zich in principe een SEO expert noemen, dat mag. Er zijn geen SEO certificeringen die algemeen geaccepteerd zijn. Maar goed, waarom daar naar kijken sowieso? De proof is in de pudding toch? Idealiter wordt de website van de zoekmachine optimalisatie deskundige zelf ook goed gevonden in de zoekresultaten van Google.

b) Betrouwbaar

Er zijn helaas nogal wat cowboys en onverlaten actief in de SEO industrie. Zoals gezegd, de drempel om een SEO onderneming te starten is laag, er zijn geen industrie standaarden of regulerende instanties en aangezien het gaat om een geheel online bezigheid, je kunt vandaag nog partijen via de mail benaderen om SEO diensten te slijten. Zo een partij wil je dus niet inzetten voor jouw klanten.

Kijk dan ook uit met ‘linkbuilding cowboys’ die snel vele links aantrekken naar de sites van jouw klanten, dit kan wellicht eventjes goed werken, maar men gaat geheid tegen de lamp lopen. En dan heb je veel uit te leggen aan jouw klanten.

c) Betaalbaar

Echt kwalitatieve zoekmachine optimalisatie dienstverlening is doorgaans prijzig. Dermate prijzig, dat je als doorverkoper er bijna niets meer aan kunt verdienen of de marge zo laag is dat het de moeite niet meer waard is. Tenzij je een samenwerking aangaat met een freelance zoekmachine optimalisatie specialist, wellicht eentje die werkt als digitale nomade zijnde vanuit een land met lagere levensonderhoud kosten.

Indien je op zoek bent naar een SEO specialist die aan bovenstaande criteria voldoet, dan ben je hier aan het juiste adres. Allereerst, is mijn eigen website goed vindbaar voor tal van competitieve commerciële SEO gerelateerde zoekwoorden. Ik boks als eenpitter zijnde op tegen de grote online marketing bureaus van Nederland. Mijn dienstverlening met een uurtarief van 12.5 Euro per uur is goed betaalbaar zou ik zeggen. En qua betrouwbaarheid, verwijs ik graag naar de klantenbeoordelingen. Hieronder een recensie van marketing bureau die ondergetekende inzet voor white label zoekmachine optimalisatie:

White Label zoekmachine optimalisatie

Neem gerust contact op voor een geheel kosteloos en vrijblijvend consult / sparring sessie over Skype of telefoon.