Wanneer je op zoek bent naar een zoekmachine marketing bedrijf, dan wil je waarschijnlijk in zee gaan met een expert die zowel optimalisatie kan verzorgen voor de organische zijde (SEO) als de betaalde advertenties (SEA). Zoals je al kunt vernemen aan de naam van deze website, mijn hoofd specialisatie is SEO. Het is mijn visie dat deze eigenlijk altijd centraal moeten staan. Waarom?
Omdat zoekmachine gebruikers intuïtief aanvoelen dat de echte zoekresultaten (dus onbetaald) van betere kwaliteit zijn. De advertenties staan meestal helemaal bovenaan, maar veel mensen scrollen daar toch snel voorbij omdat ze het gevoel hebben dat iedereen daar maar kan komen die genoeg betaald.
SEO is in principe gratis. De website optimaliseren technisch en het netwerken met andere sites in je industrie t.b.v. organische vindbaarheid kost niets en is ook om andere reden ten zeerste aan te bevelen. Wanneer je sleutelt aan je zoekmachine vriendelijkheid, verbeteren andere aspecten ook, twee of drie vliegen in 1 klap. Bijvoorbeeld, je wilt een snelle, veilige, moderne site aanvoeren. Met boeiende inhoud die bezoekers doet converteren. Allemaal zaken die positief zijn voor SEO, maar ook voor je conversie en dus omzet. Er is dus synergie op dit vlak.
In sommige gevallen ontkom je echter niet aan Google Ads. Bijvoorbeeld wanneer je gevonden wilt worden op zoektermen met daarin een plaatsnaam, waar jouw bedrijf geen vestiging heeft. Realistisch gezien de enige manier om dan goed gevonden te worden is Google te betalen. En in zo een geval is dit dan ook zeker te overwegen. Ook is het zo dat SEO een marathon is en niet een sprint. Het kan best wel een poos duren voordat je aan de top staat van de organische rangschikkingen. Om in de tussentijd toch zoveel mogelijk klanten aan te kunnen trekken is adverteren soms een goed idee.
Het is verstandig om beide activiteiten door een en hetzelfde bedrijf uit te laten voeren over het algemeen. En wel hierom. Tussen de kanalen SEA en SEO kan synergie ontstaan of juist kannibalisatie. Een en dezelfde partij zal hier beter overzicht hebben. Bijvoorbeeld, je website is door propere SEO werkzaamheden reeds aan kop gekomen voor een zoekwoord. In zo een geval wil je de Ads voor dit betreffende zoekwoord wellicht uitschakelen. Ook hebben sommige SEA specialisten de neiging om te adverteren op termen waar je organisch toch al aan kop staat. Denk bijv. aan zoekopdrachten naar je merk of website naam. Deze termen kennen een hoge conversie. Dus dan hebben zij goede resultaten aan jou te rapporteren. Maar je staat sowieso al aan kop voor dat soort termen, dus organisch had je die conversies ook gehad, alleen dan gratis. Je zoekmachine marketing uitbesteden aan een en hetzelfde zoekmachine marketing bedrijf helpt om dit soort belangenverstrengeling te voorkomen.
Waarom zou je verder specifiek ondergetekende willen inzetten voor jouw zoekmachine marketing?
– Ik heb reeds meer dan tien jaar praktijkervaring met zowel SEO als SEA
– Mijn specialisatie is om met bescheiden middelen op te boksen tegen de grote partijen met ZZP en MKB organisaties
– Realistisch gezien het laagste uurtarief voor hoogwaardige zoekmachine marketing: 12.5/uur
– Vele top resultaten behaald voor mijzelf, en ZZP + MKB klanten. Lees onze reviews aan de rechterzijde of zoek op onze bedrijfsnaam ‘SEO Geek’.
– Altijd een aanspreekpunt, namelijk ondergetekende
Even sparren kosteloos en vrijblijvend? Neem contact op.