Een van de belangrijke ingrediënten van een geslaagde zoekmachine marketing campagne zijn SEO blogs. SEO blogs zijn altijd nodig. Voor plaatsing op de eigen website of die voor publicatie op derde websites ter promotie van jouw eigen website. Het is voor ondernemers en in-house marketing medewerkers simpelweg niet meer te behappen om alles zelf te schrijven. En om die reden gaat men op zoek naar een partij om dit aan uit te besteden.
Eigenlijk zijn alle blog artikelen vandaag de dag ‘SEO blogs’. Wat is een blog waard als niemand deze onder ogen krijgt? We moeten stoppen met bloggen om het bloggen. Er moet altijd een zoekmachine marketing intentie achter een blog zitten. Het moet voldoen aan een specifieke zoekopdracht, een probleem of verlangen dat leeft bij de doelgroep. Anders kun je bloggen tot je een ons weegt.
Waar moeten hedendaagse SEO-proof blog berichten aan voldoen?
1. In de eerste plaats geschreven voor menselijke lezers
2. Perfect Nederlands
3. Solide structuur (H1, H2 kopjes indeling)
4. Een bijgaande optimale URL permalink (jouwwebsite.nl/blog/zoekterm)
5. Bijgaande meta data voorstellen (title tag, maximaal ca. 60 karakters spaties inbegrepen en meta beschrijving, maximaal 155 karakters spaties inbegrepen)
6. Bijgaand zoekwoorden onderzoek op basis meerdere keyword data bronnen (SEMrush, Ahrefs en Google Search Console)
Bij SEOgeek, leveren we artikelen altijd met al deze elementen. Dus je krijgt niet alleen een Word bestand met daarin een artikel. Het blog bericht is verrijkt met begrijpbare HTML, dus een H1 kop, meerdere H2 tussenkopjes en evt. meerdere H3 of zelfs H4 tussenkopjes. Boven alles zet ik meerdere voorgestelde URL’s. Dus de URL waar dit artikel op geplaatst gaat worden. Dit noemt men ook wel de permanaam, de permalink, of de slug, het is zeg maar het deel na de domeinnaam. Google wil dat deze kort zijn, niet te lang. Idealiter meest belangrijke term die de lading goed dekt van de blog. Na de URL en de blog zelf volgen meta data voorstellen. Ik geef 3 tot maximaal 5 title tag en meta description voorstellen. Niet slechts eentje. Ze zijn alle SEO optimaal. Maar smaken verschillen. Aan jou de keus als ondernemer of marketing medewerker, welke beste past. Daar weer onder, ter referentie deel ik data van de voornaamste zoekwoorden onderzoek tools vandaag de dag, dat zijn Ahrefs, SEMrush en Google Search Console.
Wat kost SEO bloggen uitbesteden?
Een simpel kort artikel van 400 woorden hanteren we de kostprijs van 5 – 10 Euro.
Een meer complex thema of langer artikel van 800 – 1200 woorden kost 25 Euro.
Een mega artikel, of een zeer uitgebreide hulpgids, ca. 2000+ woorden, bedraagt 50 Euro