Archive | Zoekmachine Optimalisatie RSS feed for this section
Site architectuur

Wat is de beste indeling van een website voor organische vindbaarheid: hoofddomein versus subdomein versus subfolder of toch microsites?

In dit artikel zal ik proberen uit te leggen welke verschillende mogelijkheden er zijn om een website op te bouwen, en wat de invloed hiervan is op organische vindbaarheid. In het tweede deel van het artikel ga ik ook dieper in op het fenomeen microsites. Bij de aanmaak van een website is het altijd een […]

Keuze hostingpartij website voor betere SEO rankings

Ultieme Gids voor Kiezen van een Kosteneffectieve, Betrouwbare, Snelle en Veilige Hostingpartij voor Organische Vindbaarheid

Ik krijg dikwijls de vraag of hosting van invloed is op SEO. Het antwoord hierop is een duidelijke ja. Hoewel de positieve invloed een geringe rol speelt, kan een slecht hostingbedrijf een heel grote weerslag hebben. Hieronder leg ik uit wat het belang is van een goede hosting en waar we moeten op letten. Betrouwbaarheid […]

Neuromarketing tips voor zoekmachine marketing

Het geheim om hoger op te komen in Google: vijf tips vanuit de neuromarketing

De zoekmachine van Google heeft als doel antwoord te geven op de zoekopdracht die jij als gebruiker invoert. Iedere zoekmachine begint namelijk met een door jouw gestelde vraag en hier wil je graag een zo passend mogelijk antwoord op. Google bepaalt aan de hand van een heleboel algoritmes welke websites het beste aansluiten bij jouw […]

content schrijven via laptop

De power page: hoe je hele website kan meeprofiteren van één pagina

Het is al enige tijd duidelijk dat Google steeds slimmer wordt. Het wordt steeds lastiger om ze te “foppen” door middel van dubieuze zoekmachine optimalisatie tactieken. Kijk alleen al naar de recente RankBrain update, waarmee Google een algoritme introduceerde dat op een intelligente manier verbanden legt tussen zoektermen en zoekintentie. Wat echter al sinds het […]

Conversieoptimalisatie & SEO: robbertje vechten of liefdeskoppel?

Ieder bedrijf weet inmiddels dat zoekmachineoptimalisatie (SEO) noodzakelijk is voor een goede vindbaarheid van je website. Gevonden worden op je belangrijkste kernwoorden is onontbeerlijk voor het bereiken van je publiek en (potentiële) klanten. Het is echter geen garantie voor succes. Hier komt namelijk een tweede belangrijke speler bij kijken: conversieoptimalisatie (CRO). Als jouw bezoekers namelijk […]

Gebruikersgedrag is essentieel voor een goed bruikbare site en goede rankings in de zoekmachines.

Hoog ranken in Google? Let op het gedrag van je gebruikers!

Dat gebruikersgedrag van invloed is op search rankings mag onderhand duidelijk zijn. Uiteindelijk is het een prima graadmeter voor Google om te bepalen of zij de juiste site aan de zoeker hebben voorgeschoteld. Zoekers die veel tijd doorbrengen op je site en meerdere pagina’s aandachtig bestuderen hebben hoogstwaarschijnlijk gevonden waarvoor zij kwamen. Precies wat Google […]

3 Simpel te voorkomen SEO missers voor een goed draaiende website

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Hoewel de kans op doden of gewonden in de digitale wereld een stuk kleiner is vergeleken met de echte wereld, kan ook een digitaal ongelukje catastrofale gevolgen hebben. Heel even niet goed opletten, en je succesvolle zoekmachine optimalisatie strategie kan ineens in een regelrechte ramp veranderen. Het zijn […]

Freelance SEO Expert

Heb Je Überhaupt een SEO Partij Nodig? Ultieme Zoekmachine Specialist / Expert Gids Inclusief 3-Stappenplan om tot de Juiste Beslissing voor Jouw Persoonlijke Situatie te Komen

Wat is een SEO specialist? Een zoekmachine optimalisatie (SEO) specialist of expert is een IT professional die zich toegewijd heeft tot de wetenschap en kunst van het verbeteren van de organische vindbaarheid van online media in de resultaten van prominente zoekmachines zoals Google, Bing en YouTube. Met de Dag Belangrijker maar ook Complexer SEO wordt […]

Negatieve SEO: een sluw spel op de achtergrond van het internet

In de wereld van zoekmachine optimalisatie zijn we continue bezig met het zo goed mogelijk vindbaar maken van websites. Google houdt rekening met honderden factoren waarmee ze bepalen hoe hoog websites staan in de zoekresultaten. Zoekmachine-optimalisatiespecialisten proberen zo goed mogelijk aan deze factoren te voldoen, om zo de best mogelijke positie voor een website te […]

Linkbuilding Gids

Linkbuilding

Al vanaf het begin van SEO zijn links een belangrijke steunpilaar voor de discipline. Met de opkomst van social media en content marketing lijkt het voor de hand liggend een wereld voor te stellen waarin links – misschien wel de makkelijkste manier om rankings mee te manipuleren – helemaal geen rol meer spelen. Maar in […]

Delen van evergreen content met je doelgroep

Content

Content en inboundmarketing hebben de afgelopen jaren veel bekendheid gekregen. Content werd ooit als noodzakelijk kwaad gezien, minder belangrijk dan het opbouwen van links en andere tactieken die traffic aantrekken. Vandaag de dag vormt content van hoge kwaliteit de grondslag van uw interacties met klanten en hoe websites toprankings bereiken. Content marketing is synoniem geworden […]