In principe is SEO universeel over alle talen, en ook industrieën, van B2C, tot non-profit, overheid en B2B. Er zijn zaken die overal gelden. Het is voor alle genoemde situaties een goed idee bijvoorbeeld om de term waar de doelgroep op zoek naar is te verwerken in de belangrijke SEO-instellingen van de website. Het is zaak om een website te hebben die technisch solide in elkaar steekt. Waarvan de structuur logisch is voor Google. En de zoekmachine zodoende de website en haar inhoud goed kan verteren.

Toch zijn er genuanceerde verschillen tussen deze situaties. Ik heb praktijk ervaring met alle situaties, of het nu een website voor consumenten is, voor zakelijk gebruik, voor goede doelen, voor (semi)overheid.

Wat ik leukste vind? In principe vind ik alle SEO leuk. Maar als ik heel, heel, heel eerlijk mag zijn vind ik B2B het fijnste om aan te mogen werken.
Ik ervaar dat het hier knip en klaar is wat er moet gebeuren, en ervaar hier doorgaans minder ‘gedoe’ of randzaken buiten SEO. Aan het einde van de dag ben ik het liefste voornamelijk bezig met inhoudelijk werk. B2b klanten zijn vaak ook meer ingelezen in wat SEO is, wat je van SEO kunt verwachten enzovoort. Dat maakt dat we doorgaans sneller resultaat kunnen zien bij B2B SEO campagnes.

Enkele voorbeelden van B2B thema’s waar ik met liefde aan werk:

EasyGenerator.com:
termen als e-learning software

Belfabriek.nl:
termen als zakelijke telefonie, telefoonsysteem, beste zakelijke telefonie, zakelijke telefoonnummer, enzovoort.

PaperWise:
termen als duurzame kantoorbenodigdheden

RoyalSafety.nl:
termen als brandblusser controle bedrijf, brandveiligheid bedrijf.

OvernameAdvies.nl
termen als bedrijf verkopen.

Promotion film:
termen als bedrijfsfilm laten maken

Ben je op zoek naar een betrokken B2B SEO specialist? Neem dan gerust contact op om eens een keer te sparren.