Wat kenmerkt een goede SEO adviseur? Naar mijn bescheiden mening dat de SEO adviseurs in kwestie ook zelf hun eigen website kunnen rangschikken bovenaan Google. En tevens die van voorgaande of bestaande klanten. Een SEO adviseur die zelf nergens voor te vinden is in Google, dat is een beetje als een personal trainer met een bierbuikje. Totaal niet geloofwaardig. Of om nog een anafoor te maken, als een financieel adviseur die altijd rood staat. Wat kun je leren van zo iemand (retorische vraag)?
Wanneer je op zoekt gaat naar een SEO adviseur, ga dan beslist niet in zee met partijen die jou ongevraagd benaderen, wat ze in het Engels ook wel noemen cold calling e.d. Vraag je af, als een SEO adviseur zo geweldig is in wat zij of hij doet, waarom moet hij of zij jou dan lastig vallen via de mail, sociale media of telefoon? Als ik voor mezelf spreek, ik krijg wekelijks interessante aanvragen binnen via mijn website. Dit omdat als SEO evangelist heb ik jaren lang aan mijn eigen website gewerkt en geïnvesteerd.
Hoge posities in Google zijn echter niet alles. Er zijn helaas ook SEO partijen, die heel goed zijn in SEO voor zichzelf verrichten, maar klanten worden afgeserveerd met werk door studenten en stagiairs. Neem ook zeker de tijd om aandachtig de klantenbeoordelingen door te nemen. Let wel, of het gaat om legitieme reviews. Vaak zien we nog SEO advies bureaus waarbij de werknemers een review over hun eigen bedrijf schrijven. Of reviews uitwisselen met andere bedrijven. Idealiter komen de reviews van identificeerbare ZZP en MKB organisaties.
Ondergetekende heeft doorgaans een wachtlijst. Ik kan niet beloven dat ik jou op korte termijn kan helpen. In dit geval kan ik onderstaande concullega SEO adviseurs warm aanbevelen:
Naam | Onderneming | Land | Website |
---|---|---|---|
René Greve | René Greve | NL | Renegreve.nl |
Hans Keeren | Qonvert | NL | Qonvert.com |
Rutger Steenbergen | SEO Zwolle | NL | SEOZwolle.nl |
Bert van der Meer | VDMmarketing | NL | Vdmmarketing.nl |
Daniël Gruppen | Puurweb | NL | Puurweb.nl |
Nathan Veenstra | Optimus Online | NL | Optimus Online |
Kim Pittoors | Nethit | NL | Nethit.nl |
Bart van der Meer | Klik Proces | NL | Klikproces.nl |
Michiel Brand | Tekstmeester | NL | Tekstmeester.nl |
James Groenemans | Online Marketing Monkey | BE | Online Marketing Monkey |
Frederik Vermeire | WiSEO | BE | WiSEO.be |
Jeroen Persyn | JeroenPersyn.be | BE | JeroenPersyn.be |
Kevin Vertommen | Fuseo | BE | Fuseo.be |
Pieter Verschueren | Torseo | BE | Torseo.be |