Conversie Optimalisatie: Ontdek Wat Echt Werkt Om Leads, Omzet en Winst Te Maximaliseren
Veel bezoekers ontvangen uit de organische zoekmachine resultaten is leuk en aardig, maar als die bezoekers niet converteren tot betalende klanten, dan zal je onderneming alsnog falen.
Conversion rate optimization houdt eigenlijk in dat we alles uit de kast halen om meer verkopen te persen uit dezelfde bezoekersaantallen. Door de jaren heen hebben we veel samengewerkt met webwinkels die streven om het onderste uit de kan te halen, elke procent telt. Een voorbeeld van een kleine doch zeer belangrijke aanpassing die vaak resulteerde in betere conversie is het aanpassen van de call to action button, zeg maar de koopknop. Niet alleen zijn grootte en kleur van de knop zelf belangrijk, maar ook de tekst. Een zogenaamd pijnwoord is bijvoorbeeld ‘Kopen!’ of ‘Order nu!’ Mensen kopen niet graag, dit wordt geassocieerd met geld verliezen, met negativiteit. Dit gaat natuurlijk vooral op voor ons zuinige Nederlanders. Beter om dit soort teksten te herschrijven als iets waarbij de klant ‘wint,’ waarbij zij toegang krijgen tot een ‘benefit,’ dan kun je denken aan ‘Begin Mijn Gratis Proefperiode’ ‘Krijg Toegang’ of ‘Verzend Mijn Gratis Shirt.’
We zullen jouw website analyseren voor meer dan 100 van dit soort factoren, die misschien onbelangrijk lijken op het eerste gezicht, maar waar wetenschappelijk onderzoek aantoont dat deze kunnen leiden tot significante toenames in omzet. Dit soort aanpassingen kunnen grote impact hebben op je winst over de lange termijn. Als je de CRO voor een van je belangrijkste pagina’s op de website slechts een procent kan verhogen en dit leidt tot 4 extra verkopen per dag die je anders niet gehad zou hebben, dan zal dat over een jaar toch gaan optellen, alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen. Deze dienst voeren we ook uit met de all-in SEO campagne, maar kan in principe los aangevraagd worden.