Onze aandacht verschuift steeds meer van offline naar online. Indien jouw onderneming niet goed gevonden wordt op het internet, dan doe je er eigenlijk niet meer aan toe vandaag de dag.
Dus ga je op zoek naar een bureau die je helpt om online te adverteren. Daar is geen tekort aan in Nederland. Maar wat doen zij nu eigenlijk precies?
Helaas zie ik in de praktijk als SEO specialist bij veel Nederlandse ondernemingen dat er een online adverteren bureau ingezet is die op onverantwoorde wijze budget verspillen van de klant. Het advertentie budget niet slim besteden. Als je maar genoeg geldt pompt in Google en Facebook advertenties dan zal daar altijd wel resultaat uit voorkomen, lees verkopen. Het knappe is juist om het uiterste uit een advertentie budget te persen, om optimale ROI voor zover mogelijk te behalen. Daar schieten veel online advertentie bureaus tekort in, hier in Nederland.
Een beter alternatief is om met een freelance online marketeer samen te werken. Zoals ondergetekende. Maar er zijn ook andere zelfstandige professionals die je kunnen helpen om een efficiënte adverteer campagne op te zetten.
Online bestedingen zouden idealiter voor het grootst gedeelte naar Google advertenties. Dat is immers de plek waar mensen beginnen online als ze een probleem of verlangen hebben. Natuurlijk is Facebook ook wel relevant, maar mensen zitten daar toch meer in een sociale stemming. Voordeel is wel dat Facebook adverteren vaak goedkoper per klik is, maar de klik is dus vaak van lagere kwaliteit (lees: vaker haken die bezoekers af). Ik heb ervaring met beide kanalen, en kan hier een ROI optimale campagne ook voor jullie organisatie neerzetten of de huidige advertentie campagnes stroomlijnen en optimaliseren.