Er is een gezegde, a fool with a tool is still a fool. Dit is niet pedant of oneerbiedig naar jou als hardwerkende ondernemer bedoelt. Maar goed, SEO is een complex vakgebied. Jij hebt wel betere dingen te doen. Er zijn volgens Google zelf wel meer dan 200 factoren waar zij websites op beoordelen. Maar welke zijn nu echt belangrijk? Welke zijn haalbaar om aan te werken specifiek voor jouw onderneming? En dan heb je nog al die gratis goedbedoelde SEO tools online waarmee je je website kan checken. Ook die komen met tientallen zo niet honderden aanbevelingen. Als je wilt kun je zelf full time bezig zijn met al die aanbevelingen implementeren. Maar of dat nu zo zinvol is?
Om die reden is het handig om een SEO consultant te raadplegen. Een mens van vlees en bloed. Met gezond verstand. Want dat is wat al die tools laken. Kunstmatige intelligentie? Laat me niet lachen. Het beste op moment van schrijven is nog steeds dat een doorgewinterde professional kijkt naar jouw situatie. Dat deze professional tijd en aandacht steekt in jouw project. Iedere website is anders namelijk.
Waarom een SEO audit aan mij toevertrouwen?
Welnu als je nu zoekt in Google.nl op de zoekterm ‘SEO audit’ dan zie je waarschijnlijk het volgende artikel staan in de top vijf:
Dit artikel is van mijn hand, het is een gastartikel voor de website Frankwatching. Het is het best rangschikkende artikel over dit onderwerp in de Nederlandse taal. Als Google zelf al vindt dat mijn artikel de beste inhoud is omtrent hoe je een SEO audit idealiter zou uitvoeren, een mooiere aanbeveling is er toch niet?
Er zijn twee audits. Een pro bono audit, hier is een wachtlijst voor. Je kunt je hieronder voor aanmelden:
En een betaalde audit. De betaalde audit wordt op korte termijn geleverd en is meer op maat, je kunt daar verzoeken specifieke zaken, en de betaalde versie is net wat uitgebreider.