Waarom zou je SEO begeleiding nodig hebben? SEO is een zeer complex vakgebied en is constant aan verandering onderhevig. Als drukke ondernemer heb je simpelweg de tijd niet om op de hoogte te blijven van alle zoekmachine optimalisatie ontwikkelingen.

Zelfs als je als manager of marketing medewerker zijnde een SEO opleiding hebt gevolgd bij reputabele aanbieders zoals SEOguru, Karel Geenen of Yoast Academy is SEO nog steeds een uitermate gecompliceerd speelveld. De verschillende facetten van SEO, zoals technische SEO, SEO-vriendelijke teksten, zoekwoorden onderzoek, competitie analyse en met name linkbuilding zijn bijna weer vakgebieden op zichzelf die specialisatie verdienen.

Zou het bijvoorbeeld ook niet fijn zijn om al die e-mails die je ontvangt omtrent ‘linkruil verzoeken’ en dergelijke gewoon door te sturen naar een specialist die deze op waarde kan inschatten. Ikzelf, mijn klanten, eigenlijk iedereen met een website ontvangt wel van die mailtjes omtrent links ruilen. Vaak zit er rotzooi tussen of men wilt een Fiat (hun aanbod) ruilen voor een Ferrari (jouw website). Maar hoe moet je dit inschatten als leek? Je weet je geen raad met die verzoeken. Maar je wilt ook weer niet alles verwijderen, want misschien zit er wel wat waardevols tussen toch? In dat soort gevallen is SEO begeleiding iets dat je goed kan gebruiken.

Een ander voorbeeld waarbij het samenwerken met een begeleider nut heeft is bij het analyseren van ontwikkelingen van het internet en zoekmachines. Bijvoorbeeld, vrij recent benadrukt Google steeds meer het format genaamd AMP. Dit is een soort lite variant van website pagina’s die daardoor veel sneller laden. Het is echter veel werk om dit op juiste wijze te implementeren. En het is niet relevant voor alle websites. Hoewel razendsnel, AMP pagina’s zijn ook zeer beperkt in wat je ermee kan doen. Een verkooppagina voor een webwinkel zou bijvoorbeeld niet werken binnen het AMP format. Voor webwinkels is AMP op dit moment dus (nog) niet erg waardevol. Het inzien van dit soort nuances is belangrijk om tot de juiste strategische beslissingen voor jouw onderneming, jouw website te komen. Er zijn veel algemene SEO adviezen en aanbevelingen. Deze worden uitgegeven door Google, SEO publicaties en goeroes. Het is belangrijk om goed in te kunnen schatten wat belangrijk is voor jouw website om over te nemen, wat niet, en dit alles te vertalen in concrete actiepunten.

Misschien heb je ook wel vernomen dat zoekmachine Google meer dan 200 factoren in overweging zou nemen bij het rangschikken van websites. Het is vrijwel onmogelijk om aan al die factoren tegelijkertijd te werken. Een SEO begeleider zou moeten helpen om het kaf van het koren te scheiden, prioriteiten te stellen.

Kortom, SEO begeleiding helpt je om het onderste uit de kan te halen wat betreft de mogelijkheden om te groeien in organisch zoekmachine verkeer. Een ervaren begeleider zou je helpen om het uiterste uit je website te persen, mee te gaan met de ontwikkelingen van het constant veranderende internet, en uiteindelijk meer rendement te behalen uit alle online inspanningen.

Begeleiding bij SEOgeek

Waarom SEOgeek? Persoonlijke aanpak, samenwerken met mij, Romano Groenewoud. Ik houd alles zo simpel mogelijk, zoveel mogelijk Jip en Janneke taal. Alles kant en klaar. Korte lijnen, je kunt me natuurlijk mailen en bellen wanneer je wilt en ik zal binnen een werkdag jouw vragen in detail beantwoorden, maar ook geregeld begeleiding over telefoon en/of Skype kan daarbij horen.

Inschrijven voor de geheel kosteloze en ook vrijblijvende SEO check/scan kan hier.

Na inschrijving neem ik binnen een (werk)dag contact met je op. Nogmaals, het is allemaal geheel vrijblijvend, dus geen gezeik, geen opdringerigheid, en zeker geen e-mail nieuwsbrief of andere geautomatiseerde flauwekul. Ik laat je weten wanneer je het rapport mag verwachten en daarbij zend ik je een voorbeeld verslag in PDF zodat je beetje weet wat te verwachten.