Wanneer je op deze pagina belandt bent dan neem ik aan dat je op zoek bent naar een SEO specialist in of nabij Brielle (Den Briel). Nu wil het toeval, een van de meest ervaren SEO specialisten van Nederland is geboren en getogen in deze vestingstad. De eerste twee decennia van mijn leven heb ik geheel doorgebracht in Brielle. Later heb ik ook een paar jaar in het buitenland gewoond en gewerkt (als internet ondernemer ben je niet plaatsgebonden). Na jaren van rondreizen heb ik nu de beslissing genomen om het merendeel van het jaar in deze mooie vestingstad te verblijven om familie redenen.

Even voorstellen, mijn naam is Romano Groenewoud. Van beroep ben ik een zoekmachine optimalisatie (SEO) specialist en ik help ondernemers van het MKB om hoger in Google te komen. Ik heb het dan specifiek over de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google. Dus niet over de advertenties boven, onder of naast de lijst van door Google aanbevolen sites.

Ik ben werkzaam voor ondernemingen van Limburg tot en met Groningen. We helpen met name Nederlandse MKB om top 3 te komen voor landelijke zoektermen. Competitieve commerciele zoektermen als ‘Dieet shakes’ ‘Auto importeren’ of ‘Jurkjes’. Ook ben ik actief in internationale Google. Sommige van onze klanten zijn uitgebreid naar het buitenland, en die helpen we dus ook goede posities te verwerven o.a. in Google.de en Google.co.uk. Voor landelijke en internationale termen proberen heel veel websites hoog in Google te komen. Lokaal dus op dorp, stad en provincie niveau is de competitie veel minder intens, en dus beduidend makkelijker om indrukwekkende resultaten te behalen.

Concreet wat kan ik voor jou betekenen? Voorbeeld, je bent een loodgieter. Je adverteert al in het BrielsNieuwsland of De Brielsche Courant. Maar je merkt dat mensen amper meer reageren op offline advertenties. Ook een advertentie ophangen bij de ingang van de lokale Albert Heijn of Jumbo zette niet veel zoden aan de dijk. Mensen lijken toch vooral online te zoeken naar een oplossing voor loodgieter gerelateerde problemen. Ze gaan het internet op. En gebruiken Google.nl met een zoekterm als ‘Loodgieter in Brielle’ om te kijken wat de opties zijn.

Wat kun je verwachten van deze mensen, deze zoekers? Het nummer #1 resultaat zullen ze vrijwel zeker op klikken en bekijken. Indien het aanbod ze niet aanstaat, ze hebben kennissen met slechte ervaringen met deze betreffende loodgieter (slechte reputatie) of de prijzen gevraagd voor de diensten (mits vermeld op de website) zijn te hoog, dan zullen ze ook de nummers 2, 3 enzovoort bekijken. Veel verder dan de top 5 zullen ze waarschijnlijk niet gaan. Het is dus van essentieel belang dat als jij een loodgieter bent, dat je bij die top vijf staat voor deze betreffende term.

Wil je je zaak uitbreiden en ook potentiële klanten uit naburige gemeenten in Voorne-Putten zoals Hellevoetsluis, Oostvoorne en Spijkenisse bereiken, dan is dat ook mogelijk, zal meer werk zijn, maar zeker mogelijk. Mits je weet waar je mee bezig bent. Dit is het punt waar ik met al mijn ervaring op (inter)nationaal niveau als een warm mes door de boter ga voor een dergelijke lokale onderneming.

Samenvattend waar ik je mee kan helpen:

  • Zoekmachine vriendelijke website laten maken en onderhouden. De meeste van onze klanten hebben al een bestaande website en/of werken al samen met een webdesigner. Dit is an sich prima. We werken bij veel klanten samen met de betreffende web ontwikkelaar om het uiterste uit de website te persen qua zoekmachine optimalisatie. Indien men nog geen bedrijfswebsite kent of men is ontevreden met de dienstverlening van de huidige web designer, dan kunnen we ook een nieuwe vanaf de basis zoekmachine vriendelijke website laten bouwen.
  • Doorlopende SEO werkzaamheden om een site (nog) beter gevonden te doen laten worden in Google.

Zoals je linksonder in de NAP details/contactgegevens kunt vernemen, ik ben woonachtig in de binnenstad van Brielle, Dr De Snooplein 12, een klein pleintje nabij OBS Meester Eeuwout. Dit is niet een kantoor, maar hier woon ik dus een aanzienlijk deel van het jaar. Ik kan op bezoek bij jou komen voor een kennismaking. Een kosteloze en vrijblijvende presentatie omtrent SEO kansen en mogelijkheden van jouw website. Gewoon vrijblijvend even sparren omtrent de online organische vindbaarheid van jouw onderneming.

Je kunt een mail zenden naar of gebruik het contactformulier om met mij in contact te komen.