Ik heb in mijn loopbaan heel wat SEO rapportage onder ogen gekregen. Veel flut rapportjes gezien van grote online marketing bureaus hier in Nederland. Betaal je gerust 800 Euro en voor meer uitgebreide rapportage zelfs 2500 Euro voor heb ik gezien. En je denkt, nou dat zullen dan wel heel goede rapporten zijn? Tegendeel. Ik heb rapporten gezien met allerlei ongefundeerde flauwekul. Dat je bijvoorbeeld iedere eerste vermelding van een zoekterm vetgedrukt moet maken, maar niet meer dan dat want dan zou Google je bestraffen. Het was echt van het niveau Astro TV zo slecht. Omdat je veel betaald voor een SEO rapport, betekent het nog niet dat dit een goed rapport is. Soms krijg ik ook het idee, dat ze een standaard sjabloon hebben en dit laten invullen door een stagiair.

Enfin, genoeg afgegeven op SEO rapporten van andere uitgevers. Doe ik het dan beter? Ik denk van wel. Sowieso hanteer ik een uitermate sociaal uurtarief, 12.5 per uur. Wanneer je bij SEOgeek een SEO rapport bestelt, krijg je dus vele uren kwalitatief onderzoek werk ervoor terug. Altijd op maat. Natuurlijk zijn er bepaalde zaken die altijd terugkomen, denk aan on-page analyse en linkprofiel verbetering mogelijkheden, zoekwoorden onderzoek. Maar naar mijn bescheiden mening is het zo dat iedere website anders is, en andere prioriteiten heeft, dus er moet ook wat ruimte zijn om vast te bijten in topics die specifiek voor jouw onderneming spelen.

In principe hebben we twee rapporten in de aanbieding. Een ‘lite variant’. Deze kost 250 Euro en komt dus met welgeteld, 20 uren uren onderzoek door ondergetekende.

Wil je zo uitgebreid mogelijk, dan is er de complete SEO audit rapport, deze bedraagt 400 Euro en is dus inclusief 32 uur analyse, tests en rapportage. In die tijdspanne kan ik doorgaans wel alles aanstippen en behandelen wat belangrijk is voor jouw onderneming. Desnoods draai ik er onbetaalde overuren bij, bij de complete audit, wil ik alles onder de zon bespreken dat jouw bedrijfswebsite beter kan doen laten presteren in Google.