SEO is per definitie een lange termijn investering. Het is wellicht een beetje een cliché, maar SEO is echt een marathon niet een sprint. SEO kan daarmee ontmoedigend werken. Zeker als leek als je niet echt weet wat je doet. Er is zoveel informatie online en tools. Dan heb je nog het verhaal dat Google meer dan 200 factoren in overweging neemt bij het rangschikken van websites. Het is makkelijk om verdwaald te raken in bezigheidtherapie. Jij als drukke ondernemer kan je dit niet veroorloven. Het kan niet zo zijn dat je weken, maandenlang ergens mee bezig bent qua SEO verbeteringen aan de website en dat uit die inspanningen geen resultaat voortvloeit. Om die reden is het ten zeerste aan te bevelen om jezelf te laten begeleiden door een consultant tijdens een SEO traject.

Ik heb 10+ jaar ervaring met het begeleiden van ZZP en MKB organisaties met dit soort trajecten. Voor sommige klanten werk ik al meer dan 5 jaar. Een SEO traject, is idealiter voor de lange termijn, dat zijn ook de projecten waar ik het liefst aan werk en ik merk aan de ondernemers zijde dat het genoegen wederzijds is.

Wat kan je verwachten van een SEO traject. De grauwe realiteit is met SEO, dat groei gestaag gaat, en soms heb je het eerste half jaar, jaar tegenvallende resultaten. Dit is de waarheid die geen enkel SEO bedrijf je wilt vertellen, het is lastig te verkopen. Maar het is zo. Tenzij je wellicht een revolutionair product op de markt brengt en alle media zoals AD, Telegraaf en FD naar je site linken. Maar kansen zijn dat dat niet zo is. Enfin, wat je nodig hebt tijdens deze moeilijke opstart fase, is een SEO partij die voor je door het vuur gaat. Die werkt voor een laag uurtarief en ook niet te beroerd is om onbetaalde overuren te maken en meer te doen dan gevraagd voor is.

Ik ben die partij. Beknopt de voordelen aan een SEO traject ingaan met ondergetekende aan je zijde:

– SEO scan/audit/check website is altijd kosteloos inbegrepen
– Laag uurtarief, 12.5/uur in abonnementvorm
– Ook bereikbaar en werkzaam buiten de traditionele Nederlandse kantooruren en dagen
– Specialist in ZZP en MKB campagnes (praktisch betekenend, dat ik met bescheiden middelen topresultaten boek)
– Korte lijnen, een aanspreekpunt

De reden waarom ik specialiseer in ZZP/MKB is simpel: ik houd van korte lijnen en ik haat ‘office politics’ en bureaucratische bezigheidstherapie. Wellicht zou ik meer kunnen verdienen als ik voor corporate klanten zou werken. Maar voelt voor mij niet goed.

Enfin, indien dit relaas hier je aanspreekt. Je kunt vrijblijvend en kosteloos contact opnemen met mij via e-mail, romano@seogeek.nl, live chat rechts onder, contactformulier of Skype indien gewenst (handle: romanogroenewoud).