Indien je op zoek bent naar een zoekmachine optimalisatie expert dan wil je idealiter gaan voor iemand die ook zelf hoog rangschikt in Google.nl. Een zoekmachine optimalisatie expert inhuren die zelf amper te vinden is in Google, dat is een beetje zoals financieel advies aannemen van een dakloze, of dieetadvies van iemand met obesitas. Dat is niet oneerbiedig bedoeld of neerkijkend bedoeld. Maar goed, idealiter leer je van professionals die zelf uitblinken in hetgeen dat je wilt leren. Zo ook met zoekmachine optimalisatie.

Ikzelf rangschik top 3 in Google voor tal van commerciële zoekmachine optimalisatie (SEO) dienstverlening keywords. Dit is mijns inziens de Litmus test of een SEO expert er wat van bakt. Op moment van schrijven rangschik ik top 3 voor termen als ‘SEO Nederland’ ‘SEO begeleiding’ en ‘SEO partner’. Dit kan enigszins verschillen de exacte rangschikking soms 1, soms 2 soms even 3. Maar over het algemeen is mijn website wel top 3 te vinden voor dat soort zoektermen. Dit zijn termen waar alle zoekmachine optimalisatie professionals van Nederland graag voor zou willen rangschikken. Duizenden concullega’s. Maar Google vindt mijn website daar toch een van de beste voor. De proof is in the pudding zoals de Engelsen zeggen. Als ik dit in mijn eentje kan, opboksend tegen grote online marketing bureaus, dan kan ik dit zeker ook wel bewerkstelligen voor jouw onderneming. Dat is de expertise waar je naar op zoek bent in een zoekmachine optimalisatie expert: topresultaten bereiken in Google met bescheiden middelen.

Dit is dus mijn primaire expertise: met ZZP en MKB opboksen tegen de grote jongens voor competitieve zoektermen. Ik werk voor bijna socialistische tarieven om alles toegankelijk te houden. SEO is echt een lange termijn traject. Kost veel tijd en energie. Met te hoge uurtarieven kom je nooit tot het punt dat echt gaat terugbetalen, omdat de stekker dan al weer uit de campagne getrokken is door de opdracht gever.