Laten we eerlijk zijn. SEO is gortdroog, saai en gewoonweg niet sexy. Jij als ondernemer zijnde hebt wel betere dingen om te doen. Maar indien je een onderneming hebt die gebaat is bij organisch verkeer, daarmee bedoel ik bezoekers uit zoekmachine resultaten van Google, dan kan je SEO en specifieker het linkprofiel niet verwaarlozen.

Wat je nodig hebt in je online team is een linkbuilding specialist. Een superheld als het aankomt op het aantrekken van relevante, kwalitatieve en duurzame verwijzingen naar jouw website.

Ik ben echter meer dan louter een ‘linkbuilder’. Om succesvol te zijn met linkbuilding moet je ook een goed overzicht hebben van algehele website, linkprofielen, de betreffende industrie. Om die reden beginnen we ook voor linkbuilding diensten vrijwel altijd met de geheel kosteloze en vrijblijvende audit.

Bij aanmeldingen die ik gekregen heb in het verleden heb ik kunnen observeren hoeveel schade roekeloze ‘linkbuilding specialisten’ kunnen aanrichten d.m.v. monotone werkzaamheden zoals wezenloos vergaren van links van irrelevante bronnen, telkens met vrijwel dezelfde anchortekst, geen variatie in DoFollow/NoFollow verhouding, bron link (blog, overzicht website, Startpagina(kloon)), afbeelding links t.o.v. tekst links.

Je kunt tegenwoordig met een zelf lerend kunstmatige intelligentie algoritme van Google niet langer louter DoFollow, tekst linkjes vergaren van Startpagina sites met als anchortekst de zoekwoorden waar je hoog voor in Google wilt komen. Dit is achterlijk. De machine learning link algoritmes van Google zullen direct een patroon zien en de links verwijzend naar je website negeren of in het ergste geval je loopt tegen een handmatige actie van Google aan, wat praktisch betekent dat er een molensteen om de nek van je site hangt.

Juist om die redenen is het zo belangrijk om in zee te gaan met een ‘SEO nerd’ die op de hoogte is van alle richtlijnen Google en vakliteratuur. Een doorgewinterde professional met jarenlange praktijkervaring in de meest competitieve industrieën van Nederland en wereldwijd. Maar ook iemand die zich vastgebeten heeft in specifiek jouw industrie. Dus niet zelfde benadering voor alle klanten, maar wat nodig is, is om te bestuderen hoe wordt er gelinkt in jouw specifieke industrie, de sites die constant bovenaan staan voor termen die interessant zijn voor jouw onderneming, wat voor soort linkprofiel hebben die partijen? Ontvangen ze voornamelijk tekstlinks? Bijvoorbeeld voor succesvolle Nederlandse mode sites zul je zien dat zij veel afbeelding links ontvangen. Logisch, het is een visueel ingestelde industrie. Hoe natuurlijk zou het dan zijn dat jouw damesmode webwinkel vrijwel louter tekst linkjes ontvangt?

Met de kosteloze audit zal ik eerst de linkprofielen van de meest belangrijke landingspagina’s van jouw site in detail bestuderen met tools als Ahrefs, Majestic en Moz Open Site Explorer. Ik zal haarfijn rapporteren waar het laakt, wat de achilleshiel is, waar de komende tijd aan gewerkt moet gaan worden.

Nogmaals, aanmelden voor de audit kan door te klikken op onderstaande knop. Ik vraag je alleen je naam en e-mail. Handig is natuurlijk als je je website aangeeft en enkele concurrenten waar je tegen opkijkt, die ik zal ik dan ook bestuderen.

Na inschrijving neem ik in een van de volgende werkdagen even persoonlijk contact op om te laten weten hoe lang de wachtlijst momenteel is en wanneer je het rapport dus kunt verwachten en eventueel indien behoefte stuur ik je een voorbeeld linkbuilding rapport om je een idee te geven van wat je kunt verwachten.